Loading...

  • samin_m
    samin_m
    شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 17:23

    چه کنیم دعایمان مستجاب شود؟ (817 بازدید)

    زمان دعا بسیار اهمیت دارد؛ با اینکه دعا اختصاص به زمان خاصی ندارد اما در بعضی زمان‌ها دعا اثرات ویژه‌ای دارد که دعا در شب یکی از آن زمان‌هاست که امر به نماز شب و آن تعبیری که در مورد "مقام محمود" در قرآن آمده است نشان می‌دهد که دعای در شب تأثیراتی دارد که شاید در روز آن تأثیر را نداشته باشد.
    دعا را ذكر صلوات بر محمد و آل محمد باید شروع نمود، زیرا صلوات درخواست سلام و درود از خداوند برای پیامبر اسلام و اهل بیت طاهرین اوست كه سلام خالق هستی و همة خلایق پاك بر آنان باد این دعا قطعا مستجاب است. وقتی در ابتدا و انتهای دعا ذكر صلوات قرار گرفت، خداوند به خاطر اول و آخر دعا، آن چه را كه در وسط قرار گرفته، اجابت خواهد كرد.
    از امام صادق (ع) نقل شده است که: «هر کس دعا کند و پیغمبر را یاد نکند، آن دعا بر بالای سرش می ایستد و تا هنگامی که صلوات نفرستد به سوی آسمان نمیرود»
    همچنین از امام صادق (ع) نقل شده است که: «بر تو باد به دعا کردن در حال سجده، زیرا بنده در سجده از تمام احوال به خداوند نزدیک تر است.»
    امام سجاد(ع) فرمود: «از جمله گناهانى که مانع استجابت دعا میگردد، نافرمانى و رنجاندن خاطر پدر و مادر است»« در برخى از روایات، بداخلاقى سبب باز گرداندن دعا معرفى شده است»
    منبع: http://white-star.blogfa.com/tag/%D8%A8%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%AA




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی