Loading...

  • سارا
    سارا
    سه شنبه 29 تیر 1395 - 00:55

    قلم قرآنی (1024 بازدید)

    b-3-220x300.jpg
    معرفی تکنولوژی قلم هوشمند:
    آدم با نوشتار و وسائل های آن، به مخصوص کاغذ قلم، انس الفت دیرینه داشته است.
    حس خوب به کارگیری قلم، جهت همگان حسی خوشایند برای نخبگان نوعی عشق ورزی تلقی می‌گردد.
    جهان ی دیجیتال کنونی نباید حس ات لطیف آدمی را به جهانی ربات‌ها و آدم آهنی‌ها تبدیل نماید . به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین در مسیر تعالی آدم ‌ها کاری درست و مطلوب است. به همین دلیل تلاش شده تا تکنولوژی OID (Optical Identification) نیز هرچه شبیه ‌تر به قلم‌های متعارف پرفرد د بشر طراحی گردد.
    این قلم‌ها می‌تواند کدها لایه‌های ویِژگزینشه طراحی شده به صورت نامرئی روی صفحات کتاب را بخواند. حسگر نوری تعبیه شده روی قلم به آسانی می‌تواند فایل‌های صوتی حتی عکس ی مختلف را در قالب دستورهای برنامـه ‌ای از پیش تعریف شده شناسایی و پخش نماید.
    به کارگیری همزمان بیشترین حس خدادادی از پنج حس آدم ‌ها، می‌تواند بهتریـن نتیجه را در راستای تبدیل آموزش به یادگیری تبدیل یادگیری به مهارت فراهم آورد.
    علی‌ر توانایی کمتر برخي کشورها در به کارگیریبقیه تکنولوژی‌های هم عرض در حوزه فناوری اطلاعات، در سال‌های اخیر، این تکنولوژی، به سهولت کاربر د، گسترش قابل توجه ی داشته است. این گسترش در زمینه‌های ذیل چشم گیرتر بوده است:
    حوزه کوچولو و نوجوان، به برای کتاب‌های داستانی قصه‌های کودکانه :
    با توجه به امکان ضبط صوت والدین حتی خود کودک به وسیله این قرآن دیجیتال، این تکنولوژی توانسته انس و الفت بسياري به مخصوص وقت خواب بین کودک و والدین ایجاد نماید .
    مهد کودک‌ها مراکز پیش دبستانی:
    این‌ها از عبارت مراکزی هستند که توجه بسياري به این تکنولوژی بسیار زیاد بهتر و پرفرد د کرده ‌اند؛ که دلیل آن کم‌سوادی کودکان در سال‌های آغازین رشد کارایی مناسب این تکنولوژی در این گونه مراکز گشته.
    کتب درسی مقاطع تحصیلی ابتدایی:
    از عبارت فرد دهای مخصوص این گونه قلم‏ها، کتب درسی است. در زیاد ی کشورهای پرجمعیت، به خاطر کم بودن معلمین با کیفیت، این تکنولوژی به عنوان معلم‏یار ایفای نقش می‌نماید.
    کتب حجیم و متون دشوار ادبی:
    قرائت و بررسي زیاد ی کتب، به مخصوص کتاب‌های حجیم و متون دشوار ادبی، برای همگان مقدور نیست عملاً قرائت این گونه کتب با دشواری بسياري همراه است. یکی از ساده‌ترین راه‌های دستیابی به مفهوم ها غنی گنجینه‌های ادبی تمام تمدن‌های قدیم بشری، استفاده از این تکنولوژی یعنی قلم قرآنی است. با بهره‌گیری از ولوم افراد خبره در این تکنولوژی، می‌توان به مفاهیم این کتاب‌های دشوار ولی با اهمیت زیاد دست یافت.
    کتب دینی:
    همان گونه که می‌دانیم، دو کتاب با ارزش ادیان الهی به مفهوم انجیل قرآن جهت مسیحیان مسلمانان، حدود 3.3 میلیارد نفر مخاطب مخصوص در همه جهان دارد که حدود 54% جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. این دو کتاب سالانه در گوشه کنار جهان تیراژهای میلیونی دارند که در بازه چند دهه می‌توان تیراژ میلیاردی برای شان متصور بود.
    قداست این دو کتاب به گونه‌ایست که تمام پیروان این دو دین الهی، یا بهتر بگوییم بیش از 54% از جمعیت جهان ، به عنوان کاری روزمره یک فریضه، پیوسته باید نسبت به قرائت مفهومی فرد دی (نقشه راه زندگی مطلوب) این دو کتاب مقدس مبادرت ورزند. پیچیدگی‌های زبانی مردم کشورهای مختلف، ضرورت تنوع ترجمه‌ها برای درک فهم مفاهیم این دو کتاب ارزشمند ، تنوع سنی مخاطبین و توانایی و ظرفیت‌های مختلف آدم ‌ها از عبارت موضوعاتی است که کاربر د این تکنولوژی را در این زمینه بیش از پیش کرده . اقبال مسلمانان جهان به این تکنولوژی به گونه‌ایست که احتمالا قریب به 50% از محصولات این تکنولوژی، در همه جهان به تنهایی به قرآن اختصاص یافته.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی