Loading...

  • سارا
    سارا
    چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 23:35

    عکاسی از نوزاد و ده نکته جهت عکس حرفه ای (1745 بازدید)

    20090114-_MG_0493-Edit.jpg
    عکاسی از نوزاد از لذت بخش ترین انواع عکاسی کوچولو و در عین حال یکی از سخت ترین هاست. در زیر به نکاتی جهت خوبتر شدن روند این کار اشاره خواهیم کرد.
    زمان مناسب برای عکاسی از نوزاد
    مناسب ترین زمان برای عکاسی از نوزاد بین ۵ تا ۱۴ روزگی است. در این زمان به علت نرم بودن بدن نوزاد، انعطاف آن بالاتر بوده شکل دهی به بدن آسان تر است. بهتر است عکاسی صبح ها و بعد از استحمام و شیر میل کردن نوزاد انجام شود؛ به این علت که بعد از حمام، نوزاد خوابیده و مسلما در خواب تصاویر قشنگ تری می‌توان ثبت کرد.

    اتاق را به دمای مناسب برسانید

    حتمـا قبل از رسیدن نوزاد به آتلیه عکاسی، آتلیه را کمی گرم کرده در حین عکاسی بعلت اینکه بیشتر تصاویر نوزاد بدون ثبت می‌شود، از وارمر کوچک ویژه نوزاد مصرف بکنید .
    صحنه را از قبل بچینید
    وسایل مورد نیاز که حاوی چند رنگ پتو، پارچه برای بک گراند، تشک ویژه عکاسی از نوزاد، هد بندها، پارچه های ویژه پیچیدن نوزاد، و انواع لباس ، کلاه یا اکسسوری که برای آنها برنامـه دارید را آماده بکنید . سعی بکنید نوزاد را روی سطحی نرم با کمی ارتفاع از سطح زمین قرار دهید تا راحتی نوزاد در حین عکاسی تامین شده و هم قدرت مانور بالاتر برای فرم دهی به نوزاد و تسلط بیشتری در عکاسی داشته باشید.
    1276317182_eco-baby-photography.jpg
    آسانی را سرلوحه ی خود قرار دهید
    به دلیل کوچکی سایز نوزاد از به کار بردن دکورهای شلوغ یا بزرگ و نامتناسب با نوزاد خودداری بکنید . همين طور به لطافت نوزاد از بکار بردن رنگهای متنوع و زیاد با کنتراست بالا بپرهیزید.
    آرامش را حفظ بکنید

    همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم عکاسی از نوزاد یکی از سخت ترین انواع عکاسی کودکان است. بطوری که در برخي کشورها عکاسی از نوزاد یا Newborn Photography تخصص مجزا بوده و گاهي از عکاسان به طور تخصصی تنها عکاسی از نوزاد انجام می‌دهند. اما در ایران کل انواع عکاسی آتلیه بارداری عکاسی آتلیه نوزاد و عکاسی آتلیه کودک در مجموعه با نام آتلیه عکاسی کودک قرار می‌گیرد. سعی بکنید در روزهایی که قرار است عکاسی از نوزاد انجام دهید، لباس خنک و آسان بپوشید؛ تا هم از شدت گرما کلافه نشده و هم به راحتی بتوانید تحرک داشته باشید. با توجه به اینکه نوزاد بیشتر زمان عکاسی را در خواب به‌سر می‌برد، ارزش سرعت عمل در عکاسی از نوزاد به اندازه‌ی عکاسی از کودکان که زود خسته بی‌حوصله می‌شوند نبوده و به عکاس فرصت آزادی عمل زیادتری می‌دهد. پس آرام باشید و باتسلط ظرافت کامل ایده‌های خود را عملی بکنید .
    عمق میدان را كم شدن دهید
    در تعدادی از عکس‌ها برای متمرکز کردن توجه بیننده روی صورت نوزاد، با تغییر در اندازه‌ی دیافراگم دوربین، عمق میدان را كم شدن دهید. با این کار اطراف سوژه محو شده در نهایت عکـس لطیف تری خواهید داشت.
    Adorable-Baby-Boy-and-Girl-Photography-25.jpg

    جزئیات را فراموش نکنید

    یکی از زیبا ترین بخشهای عکاسی از نوزاد عکاسی از جزئیات بدن نوزاد مانند چشم ‌ها، لب‌ها، بینی دست، پا و حتی کرک‌های شانه یا گوش نوزادان است. این عکسها به خصوص در طراحی آلبوم نوزاد خیلی به کمکتان خواهد آمد زیبا یی لطافت خاصی به آلبوم خواهد داد.
    لحظات واقعی را شکار بکنید
    از پدر و مادرها بخواهید تا موقع شیر دادن به نوزاد یا خواباندنش در محل عکاسی قرار بگیرند تا شما بتوانید در حین انجام این کارها، از آنها عکاسی بکنید . در صورت پیدا کردن زاویه ‌ی بهتر و بستن کادر مناسب، این عکسها بسیار زیاد ناب و مفرق خواهند بود.
    عکاسی نوزاد
    tips-for-photographing-newborns.jpg
    از خواهر و برادرها غافل نشوید
    در صورتی که نوزاد، خواهر یا برادری دارد، حتمـا از آنها در عکسها استفاده بکنید . با این کار می توانید تصاویر حس ی فوق العاده‌ای ثبت بکنید هم عکسهایتان متنوع‌تر خواهد شد.
    ادیت های مناسب برای پوست نوزاد را بیاموزید
    به‌علت اینکه پوست اکثرا نوزادن قرمزی یا کبودی یا دیگر عوارض مربوط به زایمان می‌باشد، با یادگیری و به‌کار بردن ادیت‌های مناسب پوست نوزاد، می‌توانید در نهایت پوست کرمی رنگ و یکدستی داشته باشید.
  • راتین
    راتین
    سه شنبه 19 بهمن 1395 - 02:47

    Normal
    0
    false
    false
    false
    EN-US
    X-NONE
    AR-SA
    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:"Table Normal";
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-parent:"";
    mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
    mso-para-margin-top:0in;
    mso-para-margin-right:0in;
    mso-para-margin-bottom:10.0pt;
    mso-para-margin-left:0in;
    line-height:115%;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:11.0pt;
    font-family:"Calibri","sans-serif";
    mso-ascii-font-family:Calibri;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family:Calibri;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;
    mso-bidi-font-family:Arial;
    mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
    [
    url=http://www.ratingroup.com
    ]طراحی سایت[/
    url
    ]
    سایت من طراحی وب سایت – طراحی سایت ارزان
  • bahramnik
    bahramnik
    دوشنبه 23 مهر 1397 - 18:28
    آخی اینا چقدر بامزه اند !
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی