Loading...

  • +1
    مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    سه شنبه 30 مهر 1392 - 21:12

    اصول آموزش کودک برای 3 تا 5 سالگی (771 بازدید)

    والدین در این سن وقت کودک را با کلاسهای آموزشی زبان،نقاشی ، و خلاقیت پر میکنند بدون اینکه به مسائل مهمینظیر کسب هویت کودک،نمایش خلاقانه و توان حل مسئله بپردازند.مسائلی که با آموزشهای بسیار ساده اما اساسی می تواند روند کلی زندگی فرد را تغییر دهد.در این مطلب قصد داریم به برخی مسائل تربیتی که در این سن حساس باید به کودک آموزش داده شود بپردازیم.
    کسب هویت
    3 تا 5 سالگی، دوران بسیار حساسی برای کودک است.اصول اساسی آموزس در این سن را که در مهد کودک یا در منزل باید توسط والدین پیگیری و اجرا شود، می توان در 4 حوزه اساسی خلاصه کرد.
    کودک قبل از 3 سالگی خودش را از پدر و مادر جدا نمی داند ودر این سن است که خودش را کشف می کند.
    کسب هویت در این سن از رو برای کودک مهم است که به او کمک می کند خود را از دیکران تمیز دهد.او در می یابد که با دیگران فرق دارد.نوجوانی که در دوران بلوغ دچار اختلالات هویت میشود و یا به فرقه های مذهبی عجیب وغریب، عرفانهای کاذب و گروهای منحط موسیقی گرایش پیدا می کند،در دوران کودکی برای کسب هویت ناکام مانده است.کودک خود را در این سن در آینه میبیند ،والدین باید کمک کنند،خودش را من بنامد ،با اعضای بدنش آشنا شود،اشیا را متعلق به خودش بداند.این چند کار ساده بسیار مهمتر از فراگیری زبان و آموزش نقاشی در مهد کودک است.او باید تفاوت خودش را از دیگران ببیند وبه این ترتیب اولین گامهای کسب هویت را بر دارد.
    حل مسئله
    مدیری که قادر است در شرایط بحرانی بدرستی تصمیم بگیرد، بصورت اتفاقی نیست ،این فرد کسی است که در کودکی مهارت حل مسئله را پیدا کرده و والدین او توانسته اند در کودکی این مهارت را در او بپرورانند.
    معمولا کودکان برای انجام کارها پشتکار زیادی دارند ویک کار را چندین بار انجام میدهند تا بتوانند نتیجه ای که میخواهند را بگیرند.اگر به پشتکار آنه توجه شود در آینده میبینید مدیر موقی خواهند بود.اما اگر والدین تلاش کنند که بجای او مسئله را حل کنند او فرصت یاد گیری مهارت حل مسئله را پیدا نمی کند پس مهارت بیان کلامی مشکل را به او یاد بدهیم.مثلا وقتی کفشش از پایش در آمد ،بگوید«کفشم در آمد» در مرحله بعد او را تشویق کنیم چیزهایی که قایم کرده ایم را پیدا کند،مثل بازی قایم باشک.این بازی برای کودک معادل حل یک مسئله فیزیک برای یک دانشمند است.
    تنظیم روابط و عواطف

    سن 3 تا 5 سالگی بهترین سن برای بروز خلاقیت در کودک است.در این سن کاغذ،خمیر بازی و اسباب بازی وسایلی است که کودک دوست داردآن را بشناسد اگر کودک آنها را خراب کرد سرزنشش نکنید .او سعی میکند با حرکات بدن و تقلید صدا ارتباط بر قرار کند به همین دلیل گفته های اورا تصحیح نکنید و بگذاریدتلفظ صحیح را خودش یاد بگیرد.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی