Loading...

  • موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    یکشنبه 23 مهر 1391 - 06:43

    اهميت استعداديابی در گروه سنی کودک (5742 بازدید)

    پيشرفت علم و فن آوري باعث گرديده ديگر آزمون و خطا مانند گذشته معني نداشته باشد اکنون مديريت عمر مطرح بوده و بايد به گونه اي عمل گردد تا فرد پس از 70 سال از عملکرد خود در گذشته ناراضي نباشد از ديگر سو تغييرات در سيستم آموزشي در ايران مانند حذف کنکور در سالهاي آتي ، تغييرات در سنوات دبستان و دبيرستان اين امر را مطرح مي کند که فرد بر اساس استعداد خود آموزش ببيند و از اتلاف وقت کودک جلوگيري شود و در آينده نارضايتی هايي که اکنون ما از زندگی خود داريم فرزند ما نداشته باشد.
    همچنين مطالعات نشان داده در گذشته بسته به رشته هاي متعدد چندين سال مي گذشت تا دانش بشري دو برابر مي شد اما پنجاه سال ديگر هر 24 ساعت دانش بشري دوبرابر مي شود پس در کنار استعداديابي کودکان بايد شناخت مناسبي از روشها و شيوه هاي دستيابي به اطلاعات پيدا نمايد موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان در کنار استعداديابی کودکان در بخش های عمومی ، تخصصی و ورزشی کارگاههای افزايش مهارت و خلاقيت برای آنان فراهم نموده است که برای اطلاعات بيشتر ميتوانيد به سايت موسسه www.testIQ.ir مراجعه فرماييد.

    www.testIQ.ir



    برچسب ها:
    بزرگترين موسسه استعداديابی ايران در زمينه های تحصيلی ، شغلی ، ورزشی جهت همه گروههای سنی به همراه کارگاههای اموزشی
  • مامان وحید
    مامان وحید
    یکشنبه 23 مهر 1391 - 07:02
    در باره نحوه کشف استعداد و طرح و برنامه های موسسه بیشتر توضیح بدهید؟
    سایت من شک نکن، اجرا کن!
  • موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 01:38
    مامان وحید گفته:
    در باره نحوه کشف استعداد و طرح و برنامه های موسسه بیشتر توضیح بدهید؟
    با سلام برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02188977057 دفتر مرکزی موسسه تماس حاصل فرمایید
    بزرگترين موسسه استعداديابی ايران در زمينه های تحصيلی ، شغلی ، ورزشی جهت همه گروههای سنی به همراه کارگاههای اموزشی
  • موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    موسسه خلاقيت و مهارتهای راه آينده نخبگان
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 06:29

    هنر تعامل با استعدادها
    درزندگي ديده ايم يا شنيده ايم که افرادي با استعدادهاي بسيار بالا به کارهاي خلاف روي آورده اند و اتفاقأ به دليل توانمنديهاي بالا به کارهاي خارق العاده اما منفي دست زده اند. هنر تعامل با استعدادها که زير شاخه اي ازمبحث سيستم مديريت استعدادهاست به ما ميگويد که هميشه بهترين راه درچنين مواقعي اولين و راحت ترين راه نيست! به عبارت ديگر به جاي سرکوبي مطلق اين افراد به دليل کارهايشان که تبعات منفي براي خود و جامعه شان دارد، ميتوان از استعدادهاي آنها براي رشد و ترقي جامعه بهره جست به گونه اي که آنان نيز در مسير رشد و اصطلاح قرار گيرند.
    يکي از ارکان مهم در مقوله استعداديابي واستعداد پروري، فرصتها هستند. اساسأ فرصتها يا دروني هستند و ما خود مسبب آن بوده ايم و يا اينکه ازبيرون نشأت گرفته اند. مثل فرصتي که از سوي والدين، معلمان، خواهران و برادران، دوستان و.... فراهم ميگردد وما را در شناسايي و رشد استعدادها ياري ميدهد. در اينجا پرداختن به چند نکته ضروريست:
    5 چگونگي دريافتن فرصتها.
    6 جلوگيري از هدر رفتن فرصتهاي ايجاد شده.
    7 چگونگي تبديل تهديدها به فرصتها.
    مورد اول به اين اشاره دارد که درزندگي هر يک از ما فرصتهائي ايجاد ميشود که گويي خداوند به ما ارزاني ميدارد تا بدان وسيله زمينه رشد و پويايي استعداد خود را مهيا سازيم. در حديثي قدسي آمده است:
    «وَفي اَيام دَهرِکُم نَفَحاتٌ اَلا فَتَعرضُوا لَها»
    بدين معني که درزندگي هر کدام از شما نفحات (نسيم هاي انرژي بخش و جانفزا) از سوي خداوند به سوي شما وزيده ميشود، پس آگاه و مترصد باشيد که خود را درمعرض آنها قراردهيد.
    مورد دوم به ما گوشزد ميکند که مواظب باشيم فرصتهاي ايجاد شده تباه نشوند وحتي الامکان از آنها بهره کافي را ببريم. درحديث گهرباري داريم که:
    «اِغتَنِموا الفُرصَ فَاِنَّها تَمُرُ مَرَ السحاب»
    يعني فرصتها را غنيمت شماريد و در يابيد چرا که مانند ابرميگذرند. پس لازمه بهره مندي از فرصتها سرعت و دقت در کشف آنهاست.
    سومين نکته در فرصتها اشاره به اين موضوع دارد که با مديريت عالي و متعالي ميتوان حتي ازتهديدهاي زندگي هم فرصت ساخت.
    يکي ديگر از عواملي که متأسفانه بسياري از ما آن را تهديد قلمداد ميکنيم، داشتن رقيب است. در کلاسهاي درس ما بعضأ دانش آموزان مخصوصأ دانش آموزان درسخوان و طراز اول دوست دارند يکه تازه باشند درحاليکه اين رقيب است که آنها را به فعاليت بيشترو پويايي مضاعف وا ميدارد واساسأ رقابت سالم عامل پيشرفت است و نبايد عامل اضطراب وناراحتي باشد. در بعضي موارد حتي دشمن هم ميتواند نقش يک فرصت خارجي را ايجاد کند .
    البته تعيين دقيق اينکه اتفاق پيش روي ما يک فرصت است و يا تهديد کار چندان آساني هم نيست و به عواملي از جمله تجربه، دانش و صحيح بودن زاويه ديد نيز بستگي دارد به عنوان مثال در يک عمليات نظامي که بين ما و دشمن کانال عريضي حائل شده است، تشخيص اينکه آن کانال آيا فرصت است يا تهديد فقط به اين نکته بستگي دارد که آيا نيروي تهاجمي و دفاعي ما از آنها بيشتر است يا بالعکس. اگر ما از آنها قوي تريم اين سد يک مانع و لذا يک تهديد است اما در صورتيکه آنها از ما قوي تر باشند اين کانال فرصتي است فرا روي ما که مانع از حمله دشمن به سمت ما شود.
    بزرگترين موسسه استعداديابی ايران در زمينه های تحصيلی ، شغلی ، ورزشی جهت همه گروههای سنی به همراه کارگاههای اموزشی
  • zarin
    zarin
    سه شنبه 15 مهر 1393 - 03:59
  • saramemar
    saramemar
    پنجشنبه 7 آذر 1398 - 19:33
    برای ارزیابی توانایی کودک بهتره پیش یه دکتر متخصص اطفال برید. خواهر منم بچش مشکل یادگیری داشت بردش پیش دکتر علی فرجی .. خیلی تاثیر داره که یه متخصص نظر بده و راهنمایی کنه . الان دیگه مثل قبل نیست نمیشه مشکل بچه ها رو جدی نگرفت.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی