Loading...



  • مامان وحید
    مامان وحید
    سه شنبه 28 شهریور 1391 - 13:13

    کارگاه مادر و کودک پرورش (2517 بازدید)

    برنامۀ کارگاه مادر و کودک پرورش

    مادران هر هفته در دو جلسه یک ساعته به همراه فرزند خود در کارگاه شرکت می کنند. مدت هر ترم هشت جلسه بوده که در طول یکماه برگزار می گردد. کارگاه ها صبح و بعدازظهر و در روزهای شنبه - چهارشنبه و یا یکشنبه -
    سه شنبه برگزار می شود.

    گروه های سنی پیش بینی شده

    کارگاه مادر و کودک پرورش در چهار گروه سنی مختلف به شرح زیر طبقه بندی و طراحی شده است:
    1.
    گروه سنی 12 تا 18 ماه
    2.
    گروه سنی 18 تا 24 ماه
    3.
    گروه سنی 2 تا 3 سال
    4.
    گروه سنی 3 تا 4 سال

    اهداف کارگاه مادر و کودک پرورش

    ·
    ایجاد اطمینان در به وجود آوردن رشد سالم در کودک.
    ·
    رشد اعتماد اولیه و امنیت عاطفی.
    ·
    تقویت و پرورش خلاقیت خردسالان در سطوح مختلف.
    ·
    تحریک کردن کنجکاوی ذهنی کودک و کمک به او در شناخت دنیایی که در آن زندگی می کند، از طریق دادن فرصت ها برای پژوهش، دست ورزی و تجربه کردن.
    ·
    تحریک ادراک بصری و شنوایی در خردسالان.
    ·
    افزایش دادن رشد کلامی و زبانی کودک.
    ·
    شنیدن و تحرک و رقص با موسیقی، ریتم، آواز و اصوات.
    ·
    بهبود بخشیدن به هماهنگی ماهیچه ای مناسب، مهارت های حرکتی پایه و عادات خوب شخصی و بهداشتی در کودک.
    ·
    بازی های هدایت شده شامل بازی های فردی و گروهی، به همراه اسباب بازی های آموزشی و مناسب سن خردسالان.
    ·
    کسب تجارب خلاق در حوزۀ هنرهای تجسمی.
    ·
    بهبود بخشیدن به آگاهی کودک در مورد محیط اجتماعی تا او را نسبت به حقوق و امتیازهای خود در جامعه از طریق دیگران آگاه سازد و به او در سازش با تقاضاهای گروهی کمک کند.
    ·
    رشد بازی های تخیلی و خواندن شعر و داستان.
    ·
    رشد دادن ارزش های اساسی همدردی، شکیبایی، یاری و مهربانی در کودک.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تلفنی با شماره های زیر تماس بگیرید:
    88363072 - 88363071
    آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، تقاطع سپهر، پلاک 48، واحد 2، کارگاه مادر و کودک پرورش، آموزشگاه آزاد هنری پیکاسو.


    برچسب ها:
    سایت من شک نکن، اجرا کن!
  • مامان وحید
    مامان وحید
    سه شنبه 28 شهریور 1391 - 13:14
    مزایای حضور در کارگاه مادر و کودک

    در حدود 50% از رشد هوشی کودک بین زمان تولد و سه سالگی و 25% دیگر هم در سه سال بعد از آن صورت می گیرد. مغز کودک در سن سه سالگی هزار تریلیون اتصال را در خود تشکیل داده است. این مقدار حدود دو برابر اتصالات مغز یک بزرگسال است. تحقیقات گوناگون نشان داده است که بیشترین میزان ایجاد سیناپس ها بین تولد تا حدود ده سالگی کودک رخ می دهد. در این مدت، وزن مغز کودک تا سه برابر افزایش می یابد.
    برای آگاهی از اینکه کدام اتصالات مغزی به طور دائم برقرار می مانند باید بدانید که تجربه های اولیۀ کودک در اینجا نقش اساسی ایفا می کنند. اتصالات ایجاد شده در اثر تجربه هایی که تکرار می شوند، دائمی و برقرار می مانند. در مقابل، اتصالات ایجاد شده از تجربه هایی که به دفعات لازم تکرار نمی شوند، بخش ناچیزی برای باقی ماندن دارند.
    رشد کودک در سال های اولیه بسیار سریع است. در این دوره است که کودک راه های برخورد با محیط پیرامون خود را فرا می گیرد و نیازهای اساسی او ارضا می گردد. تجربۀ تقویت کننده ای که کودک در سال های اولیۀ زندگی خود دریافت می کند، پایه و مبنایی است برای یادگیری های بعدی. آثار محیطی بیشترین تاثیر را بر کودک در دورۀ سریع رشد دارد. سال های اولیه، برای رشد و تحول کودک بسیار قابل انعطاف، اثر پذیر و سازنده است. بنابراین، تقویت و یا محرومیت در سال های اولیۀ زندگی به ویژه برای رشد بعدی کودک ضروری است.
    سایت من شک نکن، اجرا کن!
  • مامان وحید
    مامان وحید
    سه شنبه 28 شهریور 1391 - 13:15
    نتایج تحقیقاتی که تا کنون به عمل آمده نشان داده است که:
    1.
    ظرفیت یک فرد برای آموختن و شکوفایی در شرایط مختلف بستگی به ارتباط متقابل میان طبیعت فرد (ساختار ژنتیک او) و اکتسابات وی (چگونگی محبت، تحریکات و آموخته های او) دارد.
    2.
    مغز انسان به شکل منحصر به فردی برای بهره بردن از تجربه ها و آموخته های نخستین سال های عمر او خلق شده است.
    3.
    در حالی که انسان در سال های اولیۀ عمر با فرصت ها و مخاطرات بیشتری رو به رو می شود، یادگیری او در سرتاسر چرخۀ عمر ادامه می یابد.
    بهترین روش برای پرورش مغز خردسالان، تامین نیازهای واقعی آنها است که از وجود اولیا و مربیان دلسوز آغاز می شود. نوزادان و خردسالان در محیط هایی به شکوفایی می رسند که آن را برای اکتشاف جالب می بینند، برای آنها ایمن است و افرادی در این محیط ها حضور دارند که به نیازهای عاطفی و عقلانی آنها پاسخ مناسب می دهند؛ افرادی که برای آنها آواز می خوانند، آنها را در آغوش می گیرند، با آنها صحبت می کنند و برایشان کتاب می خوانند. اتصالاتی که به این روش در مغز خردسال ایجاد می شوند، به یادگیری زودتر از موعد منجر نمی شوند؛ بلکه ظرفیت های لازم برای یادگیری های بعدی را فراهم می کنند. اگر شکل گیری مغز به طور مناسب انجام شود، یادگیری های بعدی به احتمال زیاد با موفقیت انجام خواهد شد.
    سایت من شک نکن، اجرا کن!
  • کارتونک
    کارتونک
    شنبه 1 مهر 1391 - 21:28
    سایت من تولید کارتون با حضور خود کودک درون کارتون