Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    پنجشنبه 30 آبان 1392 - 02:37

    تشويق کودک براي انجام بهتر تکاليف (1089 بازدید)


    تکاليف خانگي نه تنها شانسي براي ياديگيري کودکتان است، بلکه فرصتي براي شماست که در امر آموزش فرزندتان دخيل شويد.
    اينکه به کودک‌تان ياد بدهيد که از‌‌ همان سال اول، عادت مثبت انجام تکاليف را در خود ايجاد کند، او را آماده مي‌کند که در سال‌هاي بعد نيز کار‌ها و تکاليف چالش برانگيز‌تر را به راحتي انجام دهد. در اينجا راهکار‌هايي را به شما ارائه مي‌کنيم تا با استفاده از آنها بتوانيد عادت مثبت انجام تکاليف را در کودک خود پرورش دهيد.
    در آغاز سال با معلم صحبت کنيد. در مورد برنامه مشق شب سؤال کنيد: کودک بايد هر شب چقدر وقت صرف انجام تکاليف کند؟ از دانش آموزان کلاس اول به ندرت انتظار مي‌رود که بتوانند بيش از 20 تا 30 دقيقه در هر شب تکليف انجام دهند. سيستم نمره‌بندي او چگونه است؟ چگونه از تکاليف استفاده مي‌کند؟ - براي آماده شدن براي درس‌هاي آينده، به منظور تقويت کار در کلاس، يا براي تست سطح توانايي؟ مي‌توانيد همچنين بپرسيد که تا چه ميزان لازم است به کودک‌تان در انجام تکاليف کمک کنيد. يک زمان هميشگي و معين را براي انجام تکاليف در نظر بگيريد. بعضي از کودکان درست پس از زمان مدرسه بهتر کار‌هايشان را انجام مي‌دهند، يعني قبل از اينکه تمرکز خود را از دست بدهند. برخي ديگر بي‌قرارند و نياز دارند که قبل از تمرکز انرژي‌شان را تخليه کنند. بعضي هم دوست دارند اول شام بخورند. سعي کنيد زماني را که براي کودک‌تان بهتر است را بيابيد تا از آن پس هميشه در آن زمان به انجام تکاليف بپردازند. پيگيري تکاليف. اکثر کلاس اولي‌ها براي منظم بودن نياز به کمک دارند. اکثر معلمان ليست کار‌هايي که کودک بايد انجام دهد را مي‌نويسند و از طريق کودکان به خانه مي‌فرستند اما اگر معلم فرزندتان اين کار را نمي‌کند، خودتان تقويمي به او بدهيد و از او بخواهيد تا تکاليف کودک را داخل آن نوشته و به خانه بفرستد. که پوشه مشق شب تهيه کنيد و مطمئن شويد که هر شب برگه‌ها را در جاي مناسب و مشخص نگهداري مي‌کنيد. فضايي را به انجام تکاليف کودک‌تان اختصاص دهيد. يک ميز مطالعه بسيار خوب خواهد بود همراه با يک صندلي راحت، که ارتفاع مناسبي داشته باشد و براي نوشتن راحت باشد - و نور کافي. فضاي نوشتن او را با آثار هنري که دوست دارد تزئين کنيد. تمام وسايلي که کودک‌تان نياز دارد را در دسترس او قرار بدهيد (قلم، کاغذ، دفتر، مداد رنگي و...). خاموش کردن تلويزيون، راديو و بازي‌هاي ويدئويي. سعي کنيد در همان اتاقي که فرزند‌تان در حال انجام تکاليفش است صحبت نکنيد. عادت‌هاي او را بيابيد؛ بعضي از دانش‌آموزان با شنيدن يک موزيک ملايم بهتر و راحت‌تر مشق شب‌شان را فرا مي‌گيرند. قبل از اينکه فرزند شما شروع به انجام تکاليفش کند، در مورد مشق شب با او صحبت کنيد. اطمينان حاصل کنيد که او تمام موضوع تکليفش را درک کرده است. از او سؤال‌هاي مربوطه را بپرسيد تا مطمئن شويد شبه‌اي ندارد. با معلم فرزندتان صحبت کنيد تا متوجه شويد چه مقدار مشق براي او کافي است. گاهي نياز است شما هم با فرزندتان همراه شويد. اين جزئيات را از معلم بپرسيد تا بدانيد چه جاهايي نياز است شما هم با فرزندتان همکاري کنيد و چه جاهايي او بايد تنهايي از پس آن بربيايد. بهتر است از معلم بخواهيد تا پيشرفت و نقاط ضعف فرزندتان را هر روز در برگه يا دفتري گزارش دهد تا او به خانه بياورد. و از معلمش براي رفع نقاط ضعف کمک بگيريد و روش‌هاي مفيد را بررسي کنيد. تکاليف درست فرزندتان را ستايش کنيد! وقتي فرزندتان تميز، مرتب و سر وقت تکاليفش را انجام مي‌دهد او را با گفتن جملات مثبت ترغيب و تشويق کنيد. براي مثال مي‌توانيد برگه‌هاي مشق امضاء شده‌اش را روي در يخچال بچسبانيد.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی