Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    پنجشنبه 30 آبان 1392 - 02:40

    با تماشاي زياد تلويزيون فرزندم چه کنم؟ (1157 بازدید)


    وقتي پدر يا مادري صبح از خواب بيدار مي شوند تا وقتي که مي خواهند بخوابند تلويزيون را روشن نگه مي دارند خوب دراين شرايط نمي توانند الگوي خوبي براي فرزند خود باشند
    به گزارش فرهنگ نيوز ، مواردي که والدين مطرح مي کنند اين است که فرزندمان زياد تلويزيون تماشا مي کند و بيشتر برنامه روزمره آن برنامه هاي تلويزيوني است. در اين موارد بايد گفت، البته تماشا کردن بيش از حد تلويزيون اعتيادآور است چه براي بزرگسالان وچه براي کودکان. اين موضوع باعث اختلالات جسمي از جمله کند شدن هوش ودر نتيجه شما ديگر نمي توانيد شاهد خلاقيت فرزند خود باشيد. به همين خاطر بايد از همان ابتدا جلوي اين کار را بگيريد، چرا که هر چه فرزند بزرگتر شود ديگر نمي توانيد با او مقابله کنيد واو را توجيه کنيد. اين مسئله اي است که گريبانگر خانواده‌ها شده ولي اين مسئله راه حلهايي دارد از جمله اينکه؛ شما خود،الگوي مناسبي براي فرزند خود باشيد.
    وقتي پدر يا مادري صبح از خواب بيدار مي شوند تا وقتي که مي خواهند بخوابند تلويزيون را روشن نگه مي دارند خوب دراين شرايط نمي توانند الگوي خوبي براي فرزند خود باشند. در ابتدا تصميم بگيريد وبه او زمان دهيد البته منتظر ابراز ناراحتي از سوي او باشيد وبا او مهربان برخورد کنيد. مثلا بعد از نيم ساعت ديگر مي‌خواهيم با هم کاردستي درست کنيم يا کيک درست کنيم. بايد به گونه اي صحبت کنيم که او احساس نکند داريم نظر خود را به او تحميل مي کنيم. ولي استوار و مصمم باشيد و روي حرف خود بايستيد. ببينيد چه موقع او بيشتر مي خواهد تلويزيون تماشا کند در آن زمانها بيشتر برنامه ريزي کنيد مثلا وقتي که از خواب بيدار مي شود تمايل دارد که تلويزيون تماشا کند در آن موقع شما با او ورزش کنيد ويک برنامه خوب داشته باشيد. شما مي توانيد تلويزيون رابه عنوان جايزه استفاده کنيد. مثلا تکاليفت را انجام دادي مي تواني به مدت نيم ساعت تلويزيون تماشا کني.
    برنامه هاي تلويزيون را گلچين کنيد تا بچه ها از شما ياد بگيرند. در ضمن وقتي از آن زمان تعيين شده بيشتر شد دقت کنيد که او را از وسط برنامه بلند نکنيد به دليل اينکه با فرزندي لجوج مواجه خواهيد شد. مطلب مهم اينکه وقتي فرزند شما تلويزيون تماشا مي کند شما هم گاهي نزد او بنشينيد ودر مورد برنامه ها با هم صحبت کنيد اين امر باعث مي شود که او بتواند قدرت تحليل پيدا کند.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.
  • گلهاى بهشتى
    گلهاى بهشتى
    پنجشنبه 30 آبان 1392 - 07:28
    سلام، با اجازه من هم تجربه عملی خودم را می گویم:
    من اجازه می دهم دخترم برنامه های خاصی را ببیند آن هم در صورتیکه تکلیفش را انجام داده باشد.
    ضمنا قبل از اینکه بچه ها به یاد روشن کردن تلویزیون بیافتند به آنها مسئولیتی می دهم یا اینکه پیشنهاد یک بازی می دهم. بچه های بزرگتر بیشتر به برنامه ها وابسته می شوند ولی کوچکترها بیشتر ترجیح می دهند بازی کنند و از این ویژگی می توان استفاده کرد و بزرگترها را هم تشویق به بازی با آنها کرد.
    ربنا هب لنا من ازواجنا وذریاتنا قرة اعین... پروردگارا همسران و فرزندان ما را روشنی چشم ما قرار ده... سوره فرقان آیه 74




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی