Loading...

  • هادی
    هادی
    سه شنبه 30 دی 1393 - 04:16

    جلوی خلاقیت فرزندتان را نگیرید. (1478 بازدید)

    چگونه می توانیم فرزند خلاقی داشته باشیم؟
    این سوالی است که در این قسمت برای جواب آن به بحث گذاشته می شود؟
    راه کار های مناسبی برای ایجاد خلاقیت در فرزند در هر سنی وجود دارد که در حین بحث به آن می پردازیم .
    از دوستان و والدین محترم تمنا دارم وارد این بحث شوند و برآیند این بحث ها میتواند برای جواب عملی موضوع خلاقیت مفید باشد. احساس خوبی از این مبحث خواهید داشت.
    ******شروع بحث******* :
    ذهن و مغز انسان خیلی پیچیده و آماده پذیرش "سبک فکر کردن" است و با سن فرزندان ارتباط دارد. طوری که هر چی سن بالاتر می رود این فرایند کامل تر و پذیرندگی مغز در برابر روش های جدید، کمتر می شود. حال داشتن یک ذهن خلاق با ایده های جورواجور به محیط رشد و تربیت فرزند بستگی دارد.
    ادامه دارد...


    برچسب ها:
  • هادی
    هادی
    سه شنبه 30 دی 1393 - 04:17
    بعنوان اولین شرکت کننده در بحث (خودم):
    شرکت در گروه و کارهای گروهی باعث ایجاد خلاقیت میشه . این رو به تجربه عرض میکنم . بخصوص در جمع های هم سطح و هم سن . چرا؟ چون جرات بیان حرف و ایده راحته براشون
  • +1
    بهار
    بهار
    سه شنبه 30 دی 1393 - 10:22
    سلام ممنون از تاپیکتون .....به نظر من شاید برداشت ابتدایی از خلاقیت درواقع ایجاد فکر نو یا اثری تازه باشه اما حتما مبنا براین نیست که یک اثر جدید خلق بشه میشه تفکرات و ایده های قدیم رو درسبکی جدید ارایه داد بنابراین این پیشینه های قدیمی پایه تفکرات جدید میشن ...من فک میکنم اعتماد به نفس بزرگترین عامل برای ایجاد خلاقیت در افراد میباشد در کنارش خانواده .ومدرسه و.محیط و....
  • هادی
    هادی
    چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 01:23
    سلام .
    اعتماد به نفس یک ویژگی فردی هست که توی اجتماع میتونه تقویت یا تضعیف بشه. خب ادمای خلاق ممکنه اعتماد به نفس کافی رو هم نداشته باشند ولی اعتماد به نفس خیلی در بیان ایده و اجرای اون موثره. اما ابتدا باید یک ذهن خلاق ایجاد بشه.
    بهار خانم شما برای فرزندتان چه تجربه هایی دارید از خلاقیت؟ . تعریفتون از خلاقیت درسته . "داشتن یک ذهن فعال که بتونه ایده های متفاوت و حتی غیر معمول برای حل یا رفع یک مسئله بیان کنه"
    *****ادامه بحث*****:
    بعضی از والدین در برابر بیان ایده کودکان یا فرزند برای یک کار ساده بزرگمنشانه فکر می کنند . و در مقابل، ایده کودک را نشدنی می پندارند. و ایده بچه رو سکروب می کنند. شاید با این کار اون مسئله ای که باهاش سر کار دارید حل بشه . اما با این کار جلوی ایده پردازی فرزند رو گرفتیم .
    مثال بالا رو توجه کنید . از این فرصت ها استفاده کنید . از ایده فرزند استقبال کنید. ایده اش را توسعه دهید . از ایده های غیر معمول هم استفاده کنید . اجازه بدهید ذهنش فعال شود. اگر مانعی برای ایده اش هست برطرف کنید (تا حدی که امکان داره ).
    در مورد اعتماد به نفسی که "بهار" بیان کرده هم در ادامه صحبت میکنیم .
  • +1
    بهار
    بهار
    چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 01:57
    به نظر من شاید افراد خلاق هوش بیشتری داشته باشند اما یکی از ریشه های ایجاد خلاقیت نحو تربیت کودک است ...اینکه پدرو مادر برای کودک خود وقت بزارند به حرفهاشون با احترام گوش بدن و زمینه رو برای دیدن و شنیدن و لمس کردن بیشتر محیط اطرافشون فراهم کنند و در ضمن کودک خود را با افراد دیگه مقایسه نکنند چون هر فردی استعداد منحصر به خودش رو دارد البته این مسیله مقایسه در افراد بزرگسال هم مطرح هست مثلا همین شرکت در بازیهای گروهی شما در ابتدای بحثتون مطرح کردید ..یا نوع اسباب بازی ها ی کودک پازل ..جدول ..طرح سوالات واگرا و....در پرورش ذهن موثرن
  • sepid
    sepid
    پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 08:11
    سلام به همه مامان خوب. می خواستم بهتون سایت نی نی عسل رو معرفی کنم که راهنمای خوبی واسه مادران از بارداری تا داشتن فرزند توانمند هستش
    www.niniasal.com




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی