Loading...

  • ooma1372alizadeh
    ooma1372alizadeh
    یکشنبه 22 مرداد 1396 - 23:22

    عایق صوتی (618 بازدید)

    عایق صوتی
    انسان همواره از الیاف برای آسایش و آرامش خود استفاده می کند تن پوش مناسب در فصول مختلف از الیاف گوناگونی تولید می گردد. فرش ، رخت خواب و… هر کدام می توانند با الیاف خاصی نسبت به عملکردشان تولید شده باشند. با بالا رفتن سطح علمی و تلاش دانشمندان در سال ۱۹۰۴ الیاف پلی استر تو خالی تجاری گردید و با ویژگی های جدید نسبت به الیاف قدیمی توانست نیازهای بشر را تامین کند در همین راستا بعد از سپری شدن مدت کوتاهی به کمک فناوری نانو تکنولوژی توانستند الیاف جدیدی را با کارایی و خواص بیشتر به بازار جهانی عرضه کنند که هم خصوصیات پلی استر تو خالی و هم الیاف قدیمی مانند پشم و پنبه را داشته باشد این الیاف عایق صدا مناسبی برای ساختمان محسوب می شود و می تواند مشکلات صوتی ، حرارتی و برودتی یک ساختمان را برطرف کند.
    برای کاهش و مقابله با انتقال شدت صوت از محیطی به محیط دیگر باید از مواد پوششی که میتواند شدت صوت را در خود پیچانده و به اندازه قابل توجهی کاهش دهد استفاده نمود که به آن پوشش عایق صوتی گفته می شود.
    به طور کلی کارشناسان در رابطه با عایق صوتی ساختمان به این نتیجه رسیده اند که حتی با هزینه های بالا هم نمی توان به یک عایق صوتی صدرصد دست یافت و این امر در حالتی که ساختمان برای این منظور طراحی و ساخته نشده باشد بیشتر صدق می کند. اما با پیشرفت علم و دست آورد های جدید دانشمندان می توان تا ۸۰ درصد به این مهم دست یافت.
    برای مثال عایق صوتی با الیاف پلی استر تو خالی در شرایطی که در هنگام ساخت بنا مورد استفاده قرار گیرد می تواند شرایط مطلوبی را فراهم آورد.
    این عایق صوتی با ضخامت ۷ و ۱۵ میلی متری حتی در شرایطی که در هنگام ساخت بنا مورد استفاده قرار نگیرد قابلیت این را دارد که بعد از اتمام پروژه و در آخرین مرحله با هزینه بسیار کم نصب و شرایط مطلوب را فراهم آورد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی