Loading...

  • valiasrmic
    valiasrmic
    سه شنبه 14 بهمن 1393 - 19:36

    ام ار ای ارتوپدی (739 بازدید)

    به عنوان وسیله بررسی قدرتمندی در سیستم استخوانی-عضلانی و تاندونی به کار میرود. شاید بتوان بیان نمود که به همان میزان که رادیولوژی های ساده برای بررسی استخوان ها لازم است . mri در بررسی مفاصل و نسوج نرم و همچنین مغز استخوان جایگاه ویژه ای دارد. هر چند رادیوگرافی های ساده قادر به تشخیص انها نیستند . mri از طریق تورمی که در اثر شکستگی در مغز استخوانو نسوج نرم ایجاد میشود.میتواند این نوع شکستگی ها را به خوبی شناسایی و بررسی نماید.
    امتیازات بزرگ mri در بررسی سیستم استخوانی عبارتند از :
    نمایش مستقیم مغز استخوان با کیفیت عالی
    کیفیت بالا در نمایش نسوج نرم مجاور از جمله عضلات و تاندون ها
    عکسبرداری در چند جهت مختلف بدون جابه جا کردن بیمار
    به علاوه تومورها و تغییرات ساختمان های داخل مفصلی و انتهای استخوان هادر مجاورت مفاصل با دقت بیشتری در mriقابل بررسی هستند.سرخرگ ها سیاهرگ ها های اندام را نیز میتوان با mra که نوعی تصویر برداری از رگ ها با استفاده از mi است.تحت بررسی قرارداد.از مزیت های دیگر mri در ارتوپدی میتوان به این نکته اشاره نمود.که حتی اعضای که در داخل گچ باشند.نیز با mriقابل بررسی هستند.به شرطی که داخل حلقه تصویربرداری coilقرار گیرند.حلقه یا کویل دستگاهی است که به دور سر تنه اندام ها بسته شدهو همراه ان بیمار به داخل کانال میرود.در واقع وظیفه کویل ارسال امواج رادیویی گرفتن سیگنال از اندام مورد نظروارسال ان سیگنال ها به پردازشگره جهت به تصویر کشیدن عضو تحت تصویر برداری است باید یاد اور شد که در بعضی دستگاها میتوان حرکات مفاصل را نیز کنترل نمود اسکوپی حرکات.
    امادگی های پیش از انجام mri در اندام ها و مفاصل
    امادگی های عمومی و اختصاصی
    انجام mri در زمان خونریزی فعال از اندام ها مناسب نیست لذا در صورت خونریزی فعال ابتدا باید ان را بند اورد به مبادرت به انجام mri نمود.
    اگر اندام باند پیچی شده است و یا از باند کشی بروی مفاصل استفاده شده است باید گیره فلزی باند را قبل mri باز کرد.
    قبل از ورود به اتاق mri ادرار خود را تخلیه نمایید.
    در صورت داشتن سوند لوله ادرا حتما موضوع را به کارشناس mriاطلاع دهید.
    تا زمانی که هر گونه اتل فلزی به اندام های شما وصل است نبایدبه اتاق mri داخل شوید.
    رایوگرافی های سادهرا برای تفسیر بهتر تصاویر mri در اختیار رادیولوژیست قرار دهید.
    انجام mri با پروتز های فلزی که بعد سالهای 1992-1993میلادی کار گذاشته شده اند اشکالی ندارد.
    لینک منبع: http://valiasrmic.ir/
    سایت من
  • manely
    manely
    دوشنبه 1 مهر 1398 - 08:11
    بچه ها من منیسک پام پاره شده و خیلی دارم اذیت میشم چند نفر بهم دکتر مجید عابدی را معرفی کردن و گفتن دکتر خوبیه خواستم بپرسم کسی هست ایشون را بشناسه میگن دکتر خوبیه
  • saramemar
    saramemar
    سه شنبه 2 مهر 1398 - 07:13
    مادر من پالسال زانوش درد گرفت خیلی این دکتر اون دکتر بردیمش اما فایده نکرد خیلی هزینه اضافه کردیم تا بردیمش پیش دکتر بهنام نصیری عملش کرد بعد اون فیزیوتراپی و اینا کرد . الان خدا روشکر راحت راه میره.
  • sara97
    sara97
    پنجشنبه 4 مهر 1398 - 20:15
    عزیزم برای زانو درد اگر داری برو پیش دکتر عنایت الهی کارش خیلی خوبه داماد ما همین مشکل رو داشت و تو فوتبال زانوش آسیب دید بعد با معرفی دوستش رفت پیش ایشون و الان خداروشکر خوب شده




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی