Loading...

  • سارا
    سارا
    پنجشنبه 18 شهریور 1395 - 03:43

    کاشت مو : از مزایا تا معایب (1117 بازدید)

    کاشت مو یا پیوند مو یکی از با کیفیت ترین و تاثیر گذار ترین راههای بهبود قطعی ریزش مو است .اما در کنار اینروش بهبود ی روشهای دارو بهبود ی وجود دارد که استفاده از داروی ماینوکسی دیل یکی از شاخص ترین این بهبود هاست.اما امروزه ثابت شده است که تاثیر گذار ترین بهبود ریزش مو و طاسی سر بخصوص در ریزش آندروژنیک روش کاشت مو طبیعی است .جهت بهبود ریزش آندروژنیک، موهای خود شخص از ناحیه پشت سر برداشته شده در قسمت جلوی سر کاشته میشوند. موهای کاشته شده به اینروش دیگر دچار ریزش نمی شود زیرا موهای ناحیه ی پشت سر فاقد گیرنده های هورمون مردانه هستند هورمون مردانه (آندروژن) بر این ناحیه تاثیر ریزشی ندارند.تکنیک های کاشت مو در سالهای اخیر دچار افزایش خیلی چشگیری شده اند.در قدیم بر اساس برداشت توده هائی کوچک از موی پس سر با وسیله ای بنام پانچ انجام میگرفت اما ب عدم تکنولوژی پیشرفته تعداد موهای برداشت شده بیش از 15 یا 20 عدد بود و در نتیجه نمای ظاهری ناحیه ی کاشته شده زیاد غیرطبیعی بود.
    امروزه با بیشتر شدن تکنولوژی از دستگاهها تکنیک های جدید تری به نام مینی گرافت میکروگرافت استفاده می شود . درراهنمای مینی گرافت تکه های پیوندی 4 تا 10 تار مو بوده درشیوه میکروگرافت به حدود 1 تا 3 تارمو میرسد.روش میکروگرافت توانست رضایت عده ی کثیری را جذب نماید امروزه اکثر پیوندهای مو به اینروش انجام میشوند. همه تکنیک هائی که در زیر از آنها نام برده می شود ، ازروش میکروگرافت پیروی میکنند.لازم به ذکر است که از نظر کارشناسی برترین و خوب ترین کاشت مو زمانی است که ظاهر طبیعی فرد حفظ شود دوم اینکه در ناحیه دهنده و گیرنده مو زخم یا اسکار مشهود جدی دیده نشود.همراه nayzi-clinic باشید تاردر ادامه این متن با انواع مهم و رایج کاشت مو در جهان اشاره می شود .
    کاشت مو بهروش FUT
    fut-techinique_01.jpg
    در کاشت مو بهراهنمای FUT یا Follicular Unit Transplantation جراح ابتدا در ناحیه طاس سر با دقت سوراخهایی را جهت کاشت مو ایجاد می نماید سپس برش از ناحیه ی پشت سر ایجاد می شود و در واقع بخش ی از پوست ناحیه پشت سر برداشته می شود .ابعاد این برش بستگی به وسعت منطقه طاسی و شرایط پوست اندازه موهای پشت سر شخص دارد.بعد از برش،پیاز موها یا فولیکولها با دقت به فولیكول های یك تا سه تار مویی تقسیم میگردد در ادامه این فولیکول ها در سوراخ هائی كه قبلاً در ناحیه طاس مو ایجاد شده،قرار داده میشوند.
    ویژگی ها ی کاشت مو بهروش FUT
    یکی از ویژگی ها ی کاشت مو بهروش FUT سرعت بالای کاشت مو عبارآزمایش از امكان كاشت مو در یك جلسه همين طور ایجاد تراكم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی نیز از مهمترین ویژگی ها ی اینراهنمای کاشت مو است .
    معایب کاشت مو بهراهنمای FUT
    مهمترین عیب در اینروش کاشت مو ایجاد برش بزرگ و باقی ماندن اسكار در پشت سر است همين طور كاسته شدن اندازه بانك مو در ناحیه برداشت و محدودیت انجام آن در كسانی كه پوست سرشان قابلیت اتساع (کشیدن) ندارد یا در مراحل اولیه ی ریزش مو قرار دارند از دیگر معایب کاشت مو بهآموزش FUT است . به علاوه وجود عوارض بعد از جراحی از قبیل تورم سر و صورت درد وخونریزی بی حسی در ناحیه برش از دیگر معایب آن است
    کاشت مو بهروش FIT
    hair_transplant.jpg
    در کاشت مو به نحوه FIT یا Follicular Isolation Technique پزشک به یاری وسائل ی که پانچ نامیده می شود واحدهای مو یا فولیکول ها را به ترتیب از ناحیه ی پشت سر خارج کرده و بعد از جمع آوری، در سوراخ ههای که در ناحیه طاس سر ایجاد می شود ،قرار میدهد. در اینآموزش کاشت ممکن است در عرض یک جلسه ناحیه طاس سر کاشته شود یا نیاز به جلسات بیشتری باشد.کاشت مو بهشیوه FIT به صورت اتوماتیک و با دستگاه هم قابل انجام است ولی به احتمـا ل آسیب رسانی به پوست سر اینکار در اکثر مواقع بصورت دستی انجام می شود .

    ویژگی ها ی کاشت مو به روش FIT

    یکی از مهمترین ویژگی ها ی کاشت مو بهروش FIT عدم باقی ماندن هرگونه زخم یا برش یا اسکار بعد از انجام این عمل است . همين طور در این روش امكان کاشت مو برای افرادی كه تمایل به انجام جراحی ندارند و یا اشخاصی که تراکم موی ناحیه دهنده ی پیوند زیاد کم است وجود دارد . همچنین این عدم نیاز به پانسمان نگهداری اختصاصی از زخم بعد از کاشت مو خونریزی خیلی کم امکان برداشت موها در جلسات زیاد از دیگر ویژگی ها ی اینروش است .
    معایب کاشت مو بهروش FIT
    از مهمترین معایب کاشت مو بهآموزش FIT وجود محدودیت در تعداد برداشت در یك جلسه كاهش زمان حیات پیوندها در تاثیر زیاد بودن روند این كار است . همچنین احتمـا ل آسیب رسیدن به ناحیه ی زاینده ی ریشه ی مو در حین برداشت با پانچ و زیاد بودن زمان انجام اینراهنمای نیز از دیگر معایب کاشت مو بهروش FIT است.
    کاشت مو بهآموزش FUE
    fue.jpg
    درآموزش FUE که نام کامل آن Follicular Unit Extraction است . اینروش نیز در واقع همانروش FIT است با این فرق که در اینشیوه از یک پانچ مخصوصی خیلی با دقیق تر استفاده می شود که جهت برداشت فولیکول از ناحیه دهنده تنها میلیمتر به پوست سر نفوذ می نماید و در نتیجه سوراخهاي كوچكي بين موها به جا ميماند به طوري كه احتياج به بخيه ندارند.
    اینآموزش کاشت مو به عنوان پيوند موي بدون بخيه پانسمان معروف است.پس گرافتها یا فولیکولهای برداشت شده به ناحیه کم مو یا طاس منتقل و در سوراخهایی که قبلا بوسیله پزشک ایجاد شده اند، قرار داده میشوند.اینشیوه برای افراد نظامي كه مجبورند هميشه موهايشان را كوتاه نگه دارند و یا براي ترميم ابرو و يا قسمت كوچكي از سر كه نياز به گرافت زياد ندارد کابرد دارد.
    ویژگی ها ی کاشت مو بهروش FUE
    مهمترین مزیت کاشت مو بهروش FUE اینست که اسکار یا جای زخمی در سر باقی نمیماند و همچنین انجام این روش بدون بخيه و پانسمان انجام میگردد و درد بعد از عمل در اینروش بسیار زیاد كم است.
    معایب کاشت مو بهروش FUE
    یکی از مهمترین معایب کاشت مو بهروش FUE آسیب دیدن درصد بالایی از فولیکول ها در وقت برداشتن با پانچ است همچنین آسيبهاي ميكروسكوپيك به گرافت و كاهش درصد بیشتر شدن آنها از معایب دیگر این نحوه است .
    کاشت مو بهراهنمای SAFER
    روش SAFER از سال 2009 تحولی تازه در نحوه های كاشت مو ایجاد كرد.اینروش برای نخستین بار در فرانسه انجام شد. در اینروش از دستگاه بسیار زیاد پیشرفته ای برای برداشت فولیکول های مو استفاده می شود که هیچکدام از معایب پانچ های قبلی را ندارد.پنچ های ظریف ابن دستگاه که طولی حدود میلیمتر دارند در حال چرخش مكش همزمان وارد بخش بالایی پوست (حدود 3 میلیمتر) شده فولیکول های مو به آرامی و با دقت سرعت زیاد از ناحیه دهنده برداشت میشوند پس بدون دخالت دست بطور اتوماتیک در یک محفظه استریلیزه مراقبت میشوند در نهایت در سوراخهایی که در ناحیه طاسی ایجاد شده اند کاشته می شود .
    ویژگی ها ی کاشت مو بهروش SAFERاز مهمترین ویژگی ها ی کاشت مو به نحوه SAFER میتوان به آسیب خیلی کم به فولیکولهای مو در وقت برداشت و کاشت ، تراکم زیاد ظاهری طبیعی مو و همچنین ابه احتمال زیاد ل ایجاد زخم عفو نت در میزان صفر و همچنین ترمیم زود در ناحیه برداشت اشاره کرد .
    کاشت مو بهروش BHT
    کاشت مو به روشBHT یا Body Hair Transplantation ،در این نحوه کاشت مو به علت عدم وجود بانک موی مناسب در پشت سر شخص از نواحی مانند اطراف قفسه سینه کتف ، ران کمر …استفاده می شود . فولیکولهای مو با وسائل ی ویژه یا همان پانچ از این نواحی برداشته شده و به ناحیه طاس سر پیوند زده می شود . در برخي مواقع اینشیوه به عنوان مکمل در کنار روشهای دیگر استفاده میگردد.یکی از بزرگترین معایب اینروش کیفیت نه چندان مناسب این موهاست. در مقالات بعدی راجب این نحوه بیشتر حرف می شود .
    هزینه کاشت مو
    تعرفه کاشت مو ايران با توجه به نوع روش مهارت پزشک شهر به شهر مفرق است اما در مجموع این نرخ بر طبـق تعداد تار موی کاشته شده محاسبه میگردد.
    موارد رایج درکاشت مو
    چه مدتی بعد از کاشت مو ، موها شروع به بیشتر شدن ميکنند؟ فوليکول هاي مو بعد از حدود 4 الي 6 ماه بعد از کاشت مو شروع به افزایش ميکنند که در ابتدا موها نازکتر بوده و بعد از حدود 9 ماه ضخامت مطلوب را پیدا خواهند کرد.
    آیا انجام عمل کاشت مو برای ویرایش طاسی سر خانم ها میسر است؟ در صورت تشخیص کارشناس پوست و مو و ارزیابی موضع مورد نظر،این امکان جهت خانم ها نیز وجود دارد.
    در هر جلسه چند گرافت روی سطح پوست سر کاشته می شود ؟ بسته به میزان تراکم ناحیه دهنده مو ، میتوان بین 3000 تا 5000 گرافت در ناحیه گیرنده کاشت که هر گرافت حاوی 1 تا چند تار مو ميباشد.
    جهت ناحیه دهنده مو جای خالی موهای پشت سر چه اتفاقی میافتد ؟ به دلیل ظرافت انجام این عمل ، مکان خالی ناحیه دهنده مو به هیچ وجه آثار نماید ه شدن یا برداشت مو را نخواهد داشت.
    عوارض کاشت مو چیست ؟ هر عملی به تناسب نتایج و روش آن عوارض ویژه به است اما کاشت پیوند موی طبیعی عارضه مهم ماندگاری نیست.
    آيا ريزش موي سر توسط دارو يا استفاده داروهاي گياهي بهبود ميشود؟ تا به امروز فقط راه قطعي علاج کم پشتي موي سر، کاشت مو به روشهای گفته شده ميباشد. بهبود هاي داروئي یا بدون اثر و یا موقتي است یا فقط طول دوره ريزش موي سر را طولاني ميکنند اما نمیتواند باعث جلوگيري از ريزش مو بطور دائم گردند.
  • گلی
    گلی
    چهارشنبه 29 دی 1395 - 23:17
    یکی از فامیلای ما

    کاشت مو

    به روش فیت رو انجام داد موهاش کامل دراومده و خیلی خوب شده
  • تاوریژ
    تاوریژ
    دوشنبه 22 خرداد 1396 - 20:09
    خوب بود
  • سارا زیبا
    سارا زیبا
    دوشنبه 9 مرداد 1396 - 23:25
    بسیار هم عالی ما در زمینه کاشت مو فعالیت می کنیم
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی