Loading...

  • سمیه
    سمیه
    یکشنبه 22 مرداد 1396 - 20:46

    ایمپلنت دندانی چه عوارضی دارد ؟ و آیا طبیعی و قابل برگشت است ؟ (720 بازدید)

    ایمپلنت دندانی چه عوارضی دارد ؟ و آیا طبیعی و قابل برگشت است ؟
    بعد از جراحی ایمپلنت دندانی تغییراتی بروز می کند که موقتی بوده و طول درمان این تغییرات از سه هفته تا شش ماه می باشد. این عوارض ایمپلنت عبارتند از:

    implant-b05.jpg


    عوارض ایمپلنت دندانی موقتی :

    ۱ – لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت ( این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.)
    ۲ – درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد . ( دو عدد ژلوفن ۴۰۰ میلی گرم با هم )

    implant-b11.jpg

    معمولا درد فقط سه یا چهار روز اول بعد از کاشت دندان می باشد .
    در مورد ایمپلنت دندانی های بدون جراحی به دلیل باز نشدن لثه به میزان وسیع درد بسیار کمی وجود خواهد داشت که حتی نیاز به مسکن نیست .
    implant-b10.jpg
    ۳ –تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت دندانی در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.
    ۴ –
    در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.
    عوارض ایمپلنت دندانی دائمی :

    implant-b12.jpg

    از جمله ی عوارض ایمپلنت دندانی که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.
    بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.
    مطالب مرتبط :

    ایمپلنت


    کاشت دندان


    قیمت ایمپلنت


    ایمپلنت دندانی


    برند ایمپلنت


    ایمپلنت تهران


    کلینیک ایمپلنت
  • mina
    mina
    سه شنبه 14 آذر 1396 - 19:39
    ایمپلنت بدون جراحی
    ایمپلنت (Implant)یا کاشت دندان راهی بسیار مناسب برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است.بااز دست دادن یک یا چند دندانعملکرد و زیبایی وابسته به آنهابا اختلال مواجه می‌شودومهمترین مشکل فردنیز مربوط به فرایند جویدن است. پس جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته امری ضروریست.
    با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.
    تاچند دهه پیش اگر چنین اتفاقی می‌افتاد هیچ راهی غیر از استفاده از دندان مصنوعی نبود اما خوشبختانه، امروزه قراردادن ایمپلنت‌ها در فک و یا کاشت دندان ساده است و ناراحتی خاصی را به دنبال ندارد و تا پایان عمر می‌تواند نقش دندان واقعی را ایفا نماید. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی امکان پذیر است.در بیمارانی که از نظر بافت لثه و استخوان دارای وضعیت مناسبی باشند، می‌توان کاشت دندان را بدون نیاز به جراحی گسترده و با روشی ساده و با کمترین اندازه درد و خونریزی برای بیمار انجام داد.پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج وروکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.
    روش پانچ (بدون جراحی) ایمپلنت بدون جراحی در تهران در واقع نوعی کاشت (ایمپلنت) دندان است، بدون نیاز به برش لثه که در آن نیازی به بخیه کردن نیست.به روش قرار دادن ایمپلنت بدون جراحی ، روش پانچ یاکاشت دندان بدون جراحی که اصطلاحا فلپ لس گفته می شود در این روش جراح باید از وضعیت اناتومیک استخوان زیرین اطلاع کافی داشته باشد.برای این منظور انجام سی بی سی تی ضروری است در صورتیکه وضع استخوان در نمای رادیوگرافی مناسب باشد و نیاز به پیوند استخوان و اعمال اضافی مانند اکسپنشن استخوان نباشد از روش فلپ لس می توان استفاده کرد.و بدون نیاز به جراحی گسترده و با روشی ساده و با کمترین اندازه درد و خونریزی برای بیمار انجام داد. از آنجایی که در این روش خون رسانی بافت پیرامون ایمپلنت کمتر دچار خدشه می شود، جوش خوردگی با استخوان زودتر رخ داده و زمان درمان کاهش مییابد. روش قرار دادنایمپلنت دندان بدون جراحی با پانچ برای نواحی خلفی مانند اسیای بزرگ اول و دوم با داشتن شرایط ذکر شده مناسب است. یک نکته دیگر هم در روش پانچ سرعت عمل بالا است و زمان عمل هم کاهش پیدا می کند…
  • سمیه
    سمیه
    سه شنبه 26 دی 1396 - 19:39
    احتمال عفونت ایمپلنت دندان
    دغدغه عفونت ایمپلنت دندانی همانند سایر جراحی های دهان در بیماران وجود دارد. این ترس ممکن است باعث شود بسیاری از موارد پس از جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان اعم از تورم و ترشح را عفونت تلقی کرد. عواملی که باعث شکست ایمپلنت دندان می شوند، اشاره به عفونت ایمپلنت دندان دارد




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی