Loading...

  • shekufe
    shekufe
    پنجشنبه 27 مهر 1396 - 00:21

    ارتودنسی متحرک (321 بازدید)


    removable-orthodontics.jpg
    در ارتودنسی متحرک همان‌گونه که از نام آن پیدا است، بریس متحرک به کار برده می‌شود. البته این بریس متحرک باید شب و روز در دهان باشد تا بهترین نتیجه ممکن از درمان به دست آید. ارتودنسی متحرک معمولا فقط بر روی دندان‌های بالا انجام می‌شود. بریس متحرک با گیره‌هایی فلزی در جای خود نگه داشته می‌شود که در جلو و عقب دندان‌ها قرار می‌گیرد. در دهان گذاشتن بریس متحرک به هیچ وجه دردناک و ناراحت کننده نیست. بریس متحرک با دقت و متناسب با شکل دهان و دندان‌ها برای هر بیمار تهیه می‌شود. از بریس‌های متحرک برای درمان نامنظمی‌های خفیف دندان‌ها استفاده می‌کنند. طول دوره درمان به شدت بی‌نظمی و نامرتبی دندان‌ها، تعهد بیمار به درمان و همکاری وی و عامل‌های متعدد دیگر بستگی دارد.
    دستگاه‌های متحرک
    دستگاه‌های متحرک از سیم و مواد پلاستیکی (آگریل) ساخته می­‌شوند. شما می‌­توانید خودتان آن را دهانتان بگذارید و هر وقت خواستید از دهانتان خارج کنید. بعضی از آن­‌ها به طور هم زمان دندان­‌های فک بالا و پایین را در برمی­گیرند. دندانپزشکان اغلب به شما خواهند گفت فقط برای غذا خوردن و شستشو این پلاک­‌ها را از دهانتان خارج کنید و در بقیه ساعات روز آن را در دهانتان نگه دارید تا نیروی کافی را به دندان­ها و فک­تان وارد کنند. فراموش نکنید که شما در صورتی نتیجه مطلوبی از درمان خود با این وسایل خواهید گرفت که به طور دقیق در استفاده از آن با دندانپزشک همکاری کنید و پلاک را درست و به میزان کافی در طول روز در دهانتان نگه دارید، چیزی که خیلی از کودکان به بهانه خجالت، بازی، راحتی و.. از آن طفره می‌روند و دور از چشم والدین­شان آن را استفاده نکرده و یا فقط در زمانی که در خانه هستند، از پلاک استفاده می­کنند که نتایج درمان را مختل می­کند. مزیت عمده این پلاک‌­های ارتودنسی متحرک این است که شما می­‌توانید آن را برای شستشو و تمیز کردن از دهانتان خارج کنید.
    پلاک متحرک برای چه کسانی لازم است؟
    پلاک­‌های ارتودنسی متحرک برای درمان ناهنجاری­‌های ساده فک و صورت و دندان‌­ها استفاده می‌­شوند. جایی که فقط لازم است دندان­‌ها اندکی مرتب شوند و به جابه جایی کاملی نیاز ندارند. به طور مثال ممکن است دندان­‌های جلویی فک بالای شما اندکی بیرون زده باشد و می‌­توان با این پلاک­‌ها زاویه دندان­‌ها را تغییر داد و آن­‌ها را مرتب کرد. برای استفاده از این پلاک­‌ها به طور معمول می­‌توانید به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید. هنگامی که درمان ارتودنسی دندان­‌های شما به پایان رسید، باید به دندان­‌ها فرصت داد تا در موقعیت جدید تثبیت شوند. در این زمان دندانپزشک یک پلاک متحرک را برایتان تجویز خواهد کرد که باید چند ماه از آن استفاده کنید. این پلاک متحرک، دندان­‌ها را در موقعیت جدید حفظ می­کند تا الیاف لثه‌­ای و استخوان کافی در اطراف ریشه‌­شان تشکیل شود و در موقعیت جدید تثیبیت شوند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی