Loading...

  • shekufe
    shekufe
    پنجشنبه 27 مهر 1396 - 00:41

    ردیف کردن دندان‌ (367 بازدید)


    Orthodontic.jpg
    با توجه به میزان علاقه مردم به درمان‌های زیبایی، آگهی‌های متفاوتی برای جلب نظر و اعتماد آنها در رسانه‌ها و مکان‌های تبلیغاتی به چشم می‌خورد که هر کدام به نوعی وسوسه‌ کننده است. یکی از این آگهی‌ها، ردیف کردن دندان‌ها در یک جلسه بدون ارتودنسی است.
    لازم است بدانیم که برای ردیف کردن دندان‌ ها دو راه کلی بیشتر وجود ندارد: روش اول درمان ارتودنسی است که با حرکت تاج و ریشه دندان مشکل به صورت ریشه‌ای برطرف شده و دندان‌ها واقعا" ردیف می‌شود.
    در روش دوم که بجز درمان ارتودنسی است، حرکتی در دندان‌ها انجام نمی‌شود، بلکه با تراشیدن یا اضافه کردن مواد همرنگ، دندان‌ها به ظاهر ردیف شده به نظر می‌رسد. وضعیت فاجعه‌ بارتر آن است که در بعضی افراد دندان‌های کج از ریشه کشیده شده و به جای آنها دندان‌های مصنوعی ولی به حالت ردیف، قرار داده شده است که خوشبختانه با افزایش آگاهی مردم و درک اهمیت دندان اصلی،‌ این روش امروزه بسیار کمتر دیده می‌شود.
    در روش‌هایی که همراه با تراشیدن و افزودن مواد ترمیمی است، معمولا" بخشی از قسمت برجسته یا بیرون‌زده تاج دندان که شامل بخش بسیار مهم و نازک دندان یعنی مینای تاج دندان است، تراشیده می‌شود و در قسمت فرورفته مواد همرنگ دندان (کامپوزیت) افزوده می‌شود تا سطح دندان صاف به نظر برسد. تراشیدن بافت سالم دندان و اضافه کردن مواد ترمیمی همرنگ به دندان و افزایش ضخامت آن هر دو برای دندان و بافت‌های نگهدارنده آن مخرب بوده و مشکلاتی را در پی خواهد داشت که پایانی ندارد.
    به طور کلی نوع مشکل و شدت آن تاثیر عمده‌ای در تصمیم‌گیری دارد. توصیه متخصصان ارتودنسی این است که حتی اگر تمایل به درمان ارتودنسی ندارید برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت دندان‌هایتان از این درمان‌ ها هم استفاده نکنید.
    در مواردی که اشکالات ظاهری مرتبط با شکل یا اندازه دندان وجود دارد ممکن است این درمان‌ها مفید باشد که در این موارد نیز مشاوره با متخصص ارتودنسی در ابتدای کار باید انجام شود. از آنجا که درمان صحیح بر مبنای رفع علت اصلی انجام می‌شود در این موارد متخصص ارتودنسی شما را به دندانپزشک مناسب ارجاع خواهد کرد.
    ایراد اصلی این روش‌ها آن است که شما قسمتی از بافت سالم دندان خود را از دست می‌دهید که هیچگاه نمی‌توانید آن را به دست آورید. متأسفانه مواردی دیده‌ شده که به اندازه‌ای از دندان برداشته شده که فرد به عصب‌کشی هم نیاز پیدا کرده است. از طرف دیگر این درمان‌ها شما را مشتری دائمی دندانپزشکی خواهد کرد، چراکه به طور مکرر دچار تغییر رنگ دوره‌ای یا مشکلات لثه و دندان خواهید شد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی