Loading...

  • سمیه
    سمیه
    سه شنبه 26 دی 1396 - 01:23

    نقش ارتودنسی بر زیبایی چهره (833 بازدید)


    نقش ارتودنسی بر زیبایی چهره

    fixed-orthodontics.jpg
    ارتودنسی به دلیل نداشتن عوارض در میان بیمارانی که مشکلات فکی دارند بسیار پر طرف دار است. درمان ارتودنسی به طور معمول با دو هدف انجام می‌شود: اول ردیف کردن دندان‌ها در فک بالا و پایین و قرار گرفتن آنها روی هم و دوم نیز جا به جا کردن و حرکت دندان‌ها به تدریج بدون این که آسیبی به آنها وارد شود.
    دندان‌های مرتب علاوه بر زیبایی جویدن غذا را نیز راحت‌تر می‌کنند. همچنین، تمیز کردن و رعایت بهداشت آنها آسان‌تر است. مورد دیگر این که دندا‌ن‌ها کمتر دچار پوسیدگی، خونریزی و عوارض دیگر می‌شوند.
    درمان ارتودنسی جزء درمان‌های طولانی مدت است که به شدت اختلالات و مشکلات بستگی دارد. اما مسئله مهمی که به طور قطع ارتودنتیست باید به آن توجه داشته باشد، این است که سلامتی دندان‌ها و فک‌ها بر زیبایی اولویت دارد و هیچ دندانپزشک متعهدی سلامتی را فدای زیبایی نمی‌کند. یک ارتودنتیست باید آنقدر توانایی داشته باشد که بتواند درخواست‌ها و توقعات نا به جای بیمار را پاسخ گو باشد و او را توجیه کند.
    لب‌ها از اجزای اصلی زیبایی به خصوص برای خانم‌ها محسوب می‌شوند. درمان ارتودنسی با جا به جایی فک‌ها و دندان‌ها می‌تواند شکل لب‌ها و حتی موقعیت‌ آنها را تغییر دهد که در پی آن تغییراتی نیز در چهره ایجاد می‌شود. با ارتودنسی می‌توان دندان‌هایی که مانع از بسته شدن و روی هم قرار گرفتن کامل لب‌ها می‌شود را رفع کرد.
    صورت‌های گرد با ارتودنسی می‌توانند کشیده شوند و یا صورت‌های خیلی کشیده از کشیدگی زیاد آنها کم شود. همچنین، ارتودنسی این قابلیت را دارد لب‌های بیرون زده را حالت دهد و آنها را برجسته تر کند. ایجاد تقارن در صورت یکی دیگر از کارهایی است که با ارتودنسی قابل انجام است. البته بعد از این که کار تمام شد، تأثیر آن بیشتر احساس خواهد شد.
    در افرادی که فک پایین آنها جلو است، موجب می‌شود که چانه آنها از صورت بیرون بزند و صورت را گرد نشان دهد که این مشکل با ارتودنسی قابل درمان است. همچنین، بیرون زدگی نامتناسب دندان‌های جلویی موجب حرکت لب به طرف خارج و متأسفانه افتادگی گونه‌ها می‌شود که این مشکل نیز با درمان ارتودنسی رفع خواهد شد
    می‌توان گفت بسیاری از اختلالات فکی که موجب شده‌اند زیبایی چهره خدشه دار شود، با ارتودنسی اصلاح شدنی هستند. البته همان طور که گفتیم درمان ارتودنسی به میزان شدت اختلالات نیز وابسته است. البته مورد دیگری که درمان به آن وابسته است، بهترین متخصص ارتودنسی معالجی است که با تبحر و تجربه خود بتواند نظم را به دندان‌ها و زیبایی را به چهره هدیه دهد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی