Loading...

  • سمیه
    سمیه
    سه شنبه 25 تیر 1398 - 00:39

    مسائل مهم کودکان در دندانپزشکی (465 بازدید)

    دندانپزشک اطفال در واقع دندانپزشک متخصصی است که در زمینه درمان بیماری ها و مشکلات دهان و دندان کودکان از سنین پائین تا نوجوانی فعالیت دارد. و به عنوان بهترین گزینه ای شناخته می شود که می تواند نیازهای بهداشت دهان و دندان کودکان را برطرف کرده و سلامت دهان و دندان او را تضمین کند. نسبت به شغل خود عشق و علاقه بسیاری داشته و سعی می کند با رفتار صحیح و اخلاق خود ذهن کودک را نسبت به خدمات درمانی آماده کند.
    ضمن اینکه این نکته را می داند که درصورت داشتن لبخند و استفاده از کلمات دوست داشتنی و خوشایند می تواند مراحل درمانی را بهتر پیش برده و به موفقیت دست پیدا کند. متخصص دندانپزشکی اطفال کرج می تواند خدمات متعددی را ارائه داده و باتوجه به سن و شرایط کودک بهترین درمان را برای او درنظر بگیرد.
    خدمات دندانپزشکی مناسب کودکان
    یکی از مهم ترین خدمات دندانپزشکی برای کودکان در مطب دکتر حجازی این است که از حفره دهان کودک بهترین مراقبت به عمل می آید. دکتر از سنین پائین تا دوران نوجوانی تمام مراقبت های لازم را درخصوص حفره دهانی کودک برعهده داشته و درصورت نیاز کودک را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می نمایند. درواقع کلیه جوانب دندانپزشکی کودک را تحت نظر داشته و می تواند بهترین روش درمانی را پیش بگیرد.
    کشیدن دندان، انتخاب درمان مناسب درخصوص بیماری های لثه، تشخیص و درمان به موقع بیماری های دندان، انجام اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی و تعمیر و نگهداری از دندان ها ازجمله خدمات دندانپزشکی اطفال به شمار می رود. پزشک درخصوص انتخاب روش درمانی به نیاز کودک و مشکل ایجاد شده توجه داشته و می تواند بهترین خدمات را برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان کودک به کار گیرد.
    روانشناسی کودک
    دندانپزشک در زمینه روانشناسی کودک مطالعات لازم را داشته و از آموزش های کافی برخوردار شده است تا بتواند کلماتی مناسب کودک را برای برقراری ارتباط با او به کار بگیرد. یک متخصص این نکته را خوب می داند که با چه ترفندی نگرانی و اضطراب کودک را درخصوص دندان خراب شده برطرف کرده و بتواند روند ترمیم و درمان را طی کند. اغلب در جلسه نخستی که با کودک روبه رو می شوند هیچ عملی را که در ارتباط با دندان او باشد انجام نمی دهند. در جلسه نخست هدف تنها آشنایی با کودک بوده و قصد دارد محیط دندانپزشکی را به او نشان دهد تا کودک در روند درمان احساس بدی نسبت به محیط نداشته باشد.
    در جلسات بعدی، دندان های کودک را معاینه کرده و از آن ها عکسبرداری می کند و پس از آن وقت دیگری را جهت انجام درمان مناسب انتخاب می کند. این کار موجب می شود کودک با محیط دندانپزشکی آشنایی بیشتری به دست آورده و در هنگام انجام درمان هیچ گونه اضطراب و نگرانی ای نداشته باشد.
    رفتار مناسب با سن کودک
    1-1-300x225.jpg
    رفتار دکتر حجازی با کودکان در دندانپزشکی
    یکی دیگر از نکاتی که مهم است رفتار مناسب با سن کودک است. درواقع متخصص به این موضوع آگاهی کامل دارد که با هریک از کودکان در رده های سنی مختلف باید رفتار جداگانه ای را نیز درپیش بگیرد. او به خوبی می داند کودکان در هر سنی چه سوالاتی را می توانند پاسخ دهند و یا علاقه دارند کدام سوالات از آن ها پرسیده شود. چنانچه نسبت به این مسئله واقف باشد می تواند ارتباط بهتر و صمیمانه تری را با کودک برقرار کرده و ترس و نگرانی او را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.
    محافظت از ضربه به صورت کودک
    از دیگر ویژگی های یک متخصص دندانپزشکی کودکان خوب این است که آموزش های مورد نیاز را جهت پیشگیری از وارد شدن هرگونه ضربه ای در زمان کار به صورت کودک دیده باشد. او علاوه براین که باید در مراحل درمان سرعت و دقت بالایی را به کار بگیرد باید از وارد شدن ضربه به صورت کودک نیز پیشگیری کرده و جوانب احتیاط را درنظر داشته باشد.
    بیهوشی و آرامبخشی کودک
    گاهی لازم است برای آرام کردن کودک، عمل بیهوشی انجام شود. البته این روش درصورت عدم همکاری کودک با دندانپزشک صورت می گیرد و یا درخصوص کودکان معلول به کار گرفته می شود. برخی از کودکان نیازمند کشیدن دندان و یا ترمیم چند دندان به صورت همزمان هستند که این مساله می تواند در روند درمان کمی مشکل ساز باشد. به دلیل اینکه سن کودک کم است و نمی توان آن ها را به صورت فیزیکی کنترل کرد دندانپزشک ملزم به دندانپزشکی تحت بیهوشی کرج خواهد بود.
    تشویق کودک
    دندانپزشک کودکان می تواند کودک را به سادگی و با استفاده از ترفندهای مختلفی آرام کند و برای اینکه اضطراب و استرس کودک کاهش پیدا کند تدابیری اندیشیده اند که کمک می کند درمواقع احساس درد در کودک هدایت رفتاری ویژه ای را پیش بگیرند. تشویق کودک یکی از تکنیک هایی است که برای هدایت رفتاری کودک درنظر گرفته شده و می تواند در کاهش استرس و نگرانی و ترس کودک نقش مثبت داشته باشد.
    این مقاله متعلق به دکتر ماندانا حجازی دندانپزشک اطفال کرج می باشد. دکتر حجازی دندانپزشک کودکان در زمینه های ترمیم دندان ها، فلوراید درمانی، فیشور سیلانت، درمان ریشه دندان، ارتودنسی پیشگیری و درمان تحت بیهوشی تخصص دارد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی