Loading...

  • zahra01
    zahra01
    پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 - 06:56

    نکاتی در مورد دستگاه اکسیژن ساز خانگی و کمبود اکسیژن (375 بازدید)

    fc34f61d23b74be53ee07d469bd32064_M.jpg
    کمبود اکسیژن در بدن هیپوکسی نامیده میشود، که از علائم مهم آن می توان به کبودی لب، دهان و صورت اشاره کرد. اگر کاهش اکسیژن رسانی در بدن متوقف نشود تورم و آسیب بافت ها رخ میدهد و در نهایت موجب از بین رفتن سلول ها و آسیب به اندام ها می شود.
    کاهش اکسیژن هوا موجب تورم مغز می شود به شکلی که اگر اکسیژن مصرفی به کمتر از 6 درصد برسد فرد در معرض خطر مرگ قرار میگیرد.
    درصد خلوص اکسیژن خروجی اکسیژن ساز خانگی معمولا بین 93 تا 95 درصد است.
    با توجه به توصیه پزشکان و متخصصان ریوی استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خانگی برای بیماران ریوی ضروری است، به طوری که ترخیص این بیماران از بیمارستان به شرط استفاده از خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی در خانه امکان پذیر و میسر می باشد.
    سلول های مغز در مقایسه با بخش های دیگر بدن دارای حساسیت بیشتری نسبت به مصرف اکسیژن می باشند به همین علت در صورت کاهش بیش از حد مصرف اکسیژن ، بافت مغز اولین عضوی می باشد که بیش از چند دقیقه دوام نمی آورد. در این موقعیت اگر به سرعت به آن اکسیژن نرسد منجر به آسیب بسیار جدی و غیر قابل بازگشت سلولی و در نهایت مرگ مغزی می شود.
    خطا ها و اشتباهات رایج درمورد دستگاه اکسیژن ساز خانگی
    در قسمت بیرونی اکسیژن دستگاه اکسیژن ساز خانگی، لیوان مانومتر قرار گرفته که اکسیژن خروجی از درون آن عبور کرده و مرطوب میگردد. لازم به ذکر است که حتما باید در یک سوم حجم لیوان آب مقطر یا آب جوشیده ریخته شده و به طور تقریبی هر 10 روز یکبار لیوان و سوراخ های نازل شلنگ داخل لیوان تمیز و جرم زدایی گردد.
    دستگاه اکسیژن ساز خانگی تنها با برق کار میکند . همچنین و فاقد هرگونه باتری میباشد؛ به محض قطع شدن برق دستگاه نیز خاموش میشود.
    دستگاه اکسیژن ساز خانگی مجهز به 2 نوع فیلتر می باشد. فیلتر داخلی که باید بعد از هر 2000 ساعت استفاده تعویض شود، و فیلتر خارجی که بعد از هر 800 ساعت استفاده باید تعویض شود. این فیلتر ها دارای محدودیت در استفاده هستند و مادام العمر نمی باشند.
    به علت معلق بودن موتور کمپرسور داخل دستگاه ، زمانی که دستگاه روشن و فعال است نباید به هیچ عنوان دستگاه اکسیژن ساز خانگی حرکت داده شود؛ یا به پهلو قرار گرفته و یا حمل شود.
    در صورتی که دستگاه اکسیژن ساز خانگی به طور عادی فعال و روشن باشد و بیمار از آن استفاده نکند هیچ اکسیژنی را به محیط اضافه نمیکند.
    استعمال دخانیات در نزدیکی دستگاه اکسیژن ساز پرتابل خطرناک است، به هیچ وجه نباید در معرض دستگاه اکسیژن ساز پرتابل سیگار نکشید! زیرا اکسیژن گازی اشتعال زا است. آتش در کنار اکسیژن موجب انفجار و آتش سوزی می شود.(بهتر است برای مشاهده قیمت دستگاه اکسیژن ساز پرتابل وارد سایت بهانیت طب شوید)
    اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه اکسیژن ساز
    یک دستگاه اکسیژن ساز پرتابل استاندارد برای حفظ جان بیمار باید اجزای زیر را داشته باشد:
    نبولایزر
    ماسک اکسیژن
    لیوان مرطوب کننده
    فیلتر داخلی دستگاه اکسیژن ساز
    فیلتر خارجی دستگاه اکسیژن ساز
    سوند نازال اکسیژن
    بهتر است مطلب نکاتی مهم برای حفظ ایمنی دستگاه اکسیژن ساز را نیز بخوانید.
    موارد مصرف دستگاه های اکسیژن ساز
    حساس به منظور ایجاد شفافیت در پوست
    به منظور مبارزه با بیماری های آسمی و مشکلات تنفسی،کاهش بیماری های قلبی و عروقی و برای جلوگیری از افزایش فشار خون.
    به منظور افزایش طول عمر و تقویت حافظه
    به منظور تنظیم و تصفیه گردش خون برای کودکان و افراد مسن و گروه های
    به منظور جلوگیری از استرس و تاخیر در روند پیری و سلامتی پوست و قلب
    برای خانم های باردار به منظور سلامت و بهبود در تنفس آن ها




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی