Loading...

  • zahra01
    zahra01
    پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 - 06:58

    روش های موثر برای کاهش درد بعد از ارتودنسی (365 بازدید)

    8dea8-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%20%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A2%D9%85%D9%84%204.jpg
    ممکن است بعد از انجام ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در آمل و یا متخصص ارتودنسی در مازندران و یا در هر شهر دیکری، در ابتدا به مدت چند روز احساس ناراحتی و درد داشته باشید اما بهتر است بدانید که این دردها طبیعی و کوتاه مدت هستند. در مورد مهمی که در این مطلب قصد داریم برای شما بازگو کنیم این است که راه هایی ساده وجود دارد تا به شما کمک می کند تا درد ناشی از ارتودنسی را کاهش دهید؛ پس با ما همراه باشید. این روشهای کاهش درد عبارتند از:
    استفاده از پکیج یخ
    همانطور که میدانید یخ برای بخش هایی از بدن که احساس درد دارد به خوبی عمل می‌کند در دهان شما نیز به همین صورت است و باعث کاهش درد می شود، بنابراین چنانچه تازه سیم های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در دیگر شهرها در دهان شما نصب شده است و شما احساس درد می کنید، یخ را بر روی بخشهایی که درد می کند بگذارید. این روش می تواند التهاب و درد دندان‌ها را کم کند.
    نوشیدنی ها و غذاهای سرد میل کنید
    شما می توانید بعد از انجام ارتودنسی از تکه قالب های یخی مثل بستنی یا یخ در بهشت و یا یخ های طعم دار استفاده کنید. استفاده از این موارد موجب می شود درد ناشی از سیم های ارتودنسی کم شود و همینطور از تورم و التهاب تا جای ممکن جلوگیری شود. همچنین نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که بعد از مصرف هرگونه خوراکی قند دار باید مسواک بزنید تا از به وجود آمدن میکروب و خرابی دندان هایتان جلوگیری کنید. بنابراین شما می توانید خیلی راحت با مکیدن یک قطعه یخ یا به وسیله مزه مزه کردن آن در دهان خود، درد دندان ها را کم کنید. این توصیه های لازم معمولا به وسیله مطب متخصص ارتودنسی در آمل و یا متخصص ارتودنسی در مازندران و یا در هر شهر دیکری که مراجعه کرده اید، تا حدودی گفته می شود.
    استفاده از واکس های مخصوص ارتودنسی
    در برخی از بیماران هنگام استفاده از سیم ارتودنسی دندان در قسمت گونه ها و لب ها و لثه های خود احساس سوزش می کنند. متخصص ارتودنسی در آمل دکتر میرزایی و یا متخصص ارتودنسی در مازندران و یا در دیگر شهرها ها به این بیماران برای کاهش سوزش ناشی از سیم های فلزی، موم ارتودنسی را پیشنهاد می کنند. شما میتوانید به راحتی این مودم ها را از داروخانه ها تهیه کنید.
    تغییر تغذیه ی خود
    زمانی که شما به متخصص ارتودنسی در آمل ایا متخصص ارتودنسی در مازندران آن و یا در هر شهر دیگری مراجعه می کنید و عمل ارتودنسی انجام می دهید سیم های دندان شما تنگ می باشند. این تنگی سیم ها ممکن است است در ابتدا شما در هنگام غذا خوردن در دندان ها و لثه ها احساس درد کنید به همین خاطر ما به شما توصیه می کنیم در این مدت از خوردن غذاهای سفت و تند و همینطور تیز مانند چیپس و سبزیجات خام پرهیز کنید. در عوض از مواد غذایی و مایعات نرم مثل سوپ سیب زمینی آب پز و ماست که نیاز به جویدن زیاد ندارند استفاده کنید. بعد از این که دندان های شما تنظیم شد و درد ناشی از سیم ها کاهش یافت شما می توانید طبق روال قبل از هر نوع غذایی که می‌خواهید به صورت عادی میل کنید .
    بهتر است مطلب مزایای درمان ارتودنسی چیست و چه کسانی از این مزایا بهره مند می شوند را نیز بخوانید.
    شستشوی دهان با آب نمک ولرم
    یکی دیگر از روش های کاهش درد ناشی از ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در دیگر شهرها این است که از آب ولرم همراه با نمک برای شستشوی دهان استفاده کنید. همانطور که می دانید نمک از خواص طبیعی و درمانی برخوردار است؛ بنابراین در هر زمان که سیم ها را تنظیم می کنید کافیست مقداری آب نمک قرقره کنید. همچنین نمک به درمان زخم ها برش ها در لثه ها دهان شما کمک می کند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی