Loading...

  • zahra01
    zahra01
    دوشنبه 6 دی 1400 - 23:58

    عمل زیبایی بینی بعد از ارتودنسی دندان باشد یا قبل از آن؟ (340 بازدید)

    Implant-Price-660x330.jpg
    می دانیم که یکی از عمل های زیبایی رایج در کشورمان، عمل بینی می باشد که به دلایل مختلفی از جمله رفع مشکلات تنفسی و یا ایجاد تناسب بین اجزای صورت و زیبایی، انجام می گردد. نکته مهمی که در این میان اهمیت زیادی دارد و ممکن است سوال خیلی از افراد نیز باشد، این است که ابتدا به متخصص ارتودنسی در شمال تهران یا مناطق دیگر به منظور رسیدگی به دندان ها، مراجعه کنیم یا عمل بینی اولویت بالاتری دارد؟ آیا می توان به صورت هم زمان برای انجام هر دو اقدام نمود؟ پیشنهاد می کنیم برای پاسخ به این سوالات مهم، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
    به باور عده ای، مراجعه به مرکز متخصص ارتودنسی در شمال تهران یا سایر مناطق تنها زمانی ضروری است که نیاز به مرتب شدن و زیبایی دندان ها باشد؛ باید بگوییم که این یک باور غلط است، چرا که ارتودنسی در وهله اول با حفظ بهداشت حفره دهان و سپس سلامت لوله گوارش، نقش مهمی در داشتن بدنی سالم ایفا می کند. بدیهی است که داشتن دندان بدون خرابی و پوسیدگی، در نهایت در زیبایی شما نیز تاثیر فراوانی دارد. به عبارتی دیگر هنگامی که هر کدام از دندان های شما در جای مناسب خود قرار می گیرد، حالت کلی صورت، فرم لب، خط لبخندتان و همچنین فاصله بینی تا چانه هم تحت تاثیر آن تغییر کرده و اصلاح می گردد.
    می دانیم که به طور کلی عمل جراحی بینی به دو دلیل انجام می گردد : اول به دلیل مشکلاتی مانند: انحراف بینی و یا شکستگی که تنفس فرد را با اختلال مواجه می کند؛ علت دیگر هم تنها به دلیل شکل ظاهری بینی می باشد که در این گونه مواقع، فرد برای داشتن بینی زیبا و متناسب با صورت خود اقدام به انجام عمل می نماید.اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در صورت وجود دندان های نامرتب و مشکلات دهان و دندان، لازم است ابتدا به متخصص ارتودنسی در شمال تهران مراجعه نمایید تا با انجام ارتودنسی، ابتدا فک شما در وضعیت صحیح قرار بگیرد؛ چرا که هنگام عمل بینی فاکتورهایی مانند : وضعیت فک و فاصله بینی تا لب، بسیار تاثیر گذار و مهم می باشند.
    آیا می توان ارتودنسی و عمل بینی را به طور هم زمان انجام داد؟
    همان طور که گفتیم با مراجعه به مرکز متخصص ارتودنسی در غرب تهران، می توان برای اصلاح فرم فک و دندان ها اقدام نمود. لازم به ذکر است که از جمله عوامل تاثیر گذار در ناهنجاری های دهان و دندان، وجود مشکلاتی در بینی می باشد که سبب اختلال در تنفس فرد می گردد. به تعبیری دیگر وقتی شخص مورد نظر به دلیل وجود انحراف بینی و مشکلات آن از دهان خود تنفس می کند، در نهایت مشکلاتی مثل نامرتب شدن دندان ها و یا تنگی فک به وجود می آید. جراح بینی قبل از انجام عمل، تناسب بینی با لب و دهان را در نظر می گیرد، بنابراین عمل بینی و ارتودنسی هر کدام تاثیر زیادی روی هم می گذارند.
    نکته مهم و قابل توجه برای مراجعه به متخصص ارتودنسی در غرب تهران، محدوده سنی می باشد. بد نیست بدانید که برای حصول بهترین نتیجه، درمان ارتودنسی در زمان کودکی بسیار مهم است.یکی از سوالات پرتکرار افرادی که هم ارتودنسی دندان و هم عمل بینی را در نظر دارند، این است که کدام یک اولویت بالاتری دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که ارتودنسی می تواند فرم لب ها و حالت صورت را تغییر دهد بنابراین ضروری است که دوره درمان ارتودنسی را تکمیل نموده و پس از ایجاد تغییرات مهم در صورت، اقدام به عمل جراحی بینی نمایید. بهتر است مطلب

    5 دلیل شایع برای دردهای پس از ایمپلنت دندان


    را نیز بخوانید.
    به عنوان سخن پایانی باید بگوییم که پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی در غرب تهران و شروع مراحل درمانی، ممکن است که متخصص ارتودنتیست هنگام بررسی دندان های شما به بینی شما فشار وارد کند؛ بنابراین توصیه می کنیم عمل بینی را به بعد از تکمیل درمان ارتودنسی موکول نمایید و هنگام اقدام به عمل، حتما با متخصص ارتودنسی خود مشورت نمایید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی