Loading...

  • zahra01
    zahra01
    دوشنبه 2 اسفند 1400 - 20:54

    همه چیز درباره دستگاه اکسیژن ساز خانگی و بیمارستانی (305 بازدید)

    [img]https://econews.ir/files/images/content-large/1023-1637996297.jpg?rev=20220219-15[/img]
    یکی از تجهیزات مهم و حیاتی در دنیای امروز پزشکی، دستگاه اکسیژن ساز می باشد؛ چرا که بسیاری از بیماران به دلایلی همچون آسم و سایر مشکلات ریوی، به استفاده دائمی از آن نیاز دارند و بنابراین لازم است که همواره به این دستگاه دسترسی داشته باشند.
    به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، یکی از نکات مهم که در استفاده از دستگاه اکسیژن ساز پرتابل و یا ثابت باید به آن توجه ویژه ای داشت، نگه داری درست و حفاظت از این دستگاه می باشد تا با مشکلات بعدی مانند : خرابی و اختلال در عملکرد آن مواجه نشویم؛ در این مطلب سعی کردیم که به بررسی یکی از این مشکلات بپردازیم پس با ما همراه باشید.
    اما بدانیم که دستگاه اکسیژن ساز خانگی چیست و چه کاربردی دارد.
    یکی از خرابی هایی که در هنگام کار با این دستگاه ممکن است به وجود بیاید، بوق زدن دستگاه در هنگام استفاده از آن می باشد.شاید شما هم این تجربه را در حین استفاده از این دستگاه داشته باشید و همه چیز درباره اکسیژن ساز خانگی را ندانید؛ بنابراین به محض استفاده از آن، می بینید که شروع به بوق زدن می کند! بدیهی است که در این گونه مواقع به دنبال بررسی علت بروز این مشکل و برطرف کردن آن هستید؛ البته باید بدانید که ممکن است دلایل مختلفی برای این اختلال وجود داشته باشد.در ادامه به دلایل مهم بوق زدن دستگاه می پردازیم تا بدانید، در این گونه مواقع لازم است چه اقداماتی انجام دهید.
    اگر بخواهیم به طور خلاصه به عملکرد دستگاه اکسیژن ساز اشاره کنیم، می تونیم بگوییم که این دستگاه، با جداسازی عناصر نیتروژن و اکسیژن که در هوا وجود دارد و انتقال اکسیژن به داخل دستگاه و به دنبال آن ریه فرد بیمار، به عمل تنفس این افراد کمک می نماید.
    لازم به ذکر است که نمونه های خانگی این دستگاه و قیمت اکساز با هزینه مناسب نیز به بازار عرضه شده است تا افراد ناتوان و سالمند در محیط خانه نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند.گاهی این دستگاه های خانگی دچار مشکلاتی می گردند که شاید همان اول، نیازی به تعمیرکار برای رفع آن نباشد و بتوان آن را به سادگی برطرف نمود.
    برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه بهامین طب در ارتباط باشید.
    دستورالعمل های لازم برای رفع مشکل بوق زدن دستگاه
    هنگامی که چراغ شاخص اخطار روشن باشد و شاهد بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز باشیم، اولین دلیل آن می تواند مربوط به دکمه محافظ اورلود باشد؛ به عبارتی دیگر در صورت خاموشی دکمه محافظ اورلود، شاهد این نوع اخطار از دستگاه اکسیژن ساز پرتابل یا ثابت خواهیم بود. برای حل این مشکل، لازم است که دکمه محافظ اورلود دستگاه اکسیژن ساز را روشن نمایید.
    گاهی اوقات دستگاه اکسیژن ساز بوق های کوتاه به فاصله 20 ثانیه و به دنبال آن یک کد ارور را نشان می دهد که به طور معمول، این کد
    E01
    می باشد. در صورتی که با چنین مشکلی رو به رو شدید، دو علت مهم برای نمایش این کد بر روی اکسیژن ساز خانگی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:
    -مسیری که اکسیژن باید از آن جریان داشته باشد و عبور کند مسدود شده است؛ برای حل این مشکل، پیشنهاد می کنیم که اول شلنگ اکسیژن را بررسی نمایید تا اگر پیچ خورده بود و یا دچارگرفتگی شده بود، آن را برطرف نمایید؛2- سیستم دستگاه اکسیزن ساز خانگی دچار مشکل شده است که در این وضعیت، بهترین کار تماس با تکنسین و کارشناس مربوطه است تا اقدام به تعمیر دستگاه نماید.
    در صورتی که بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز خانگی ، با کد ارور
    E02
    همراه باشد، دو علت مهم دارد:1- فیلتر هوای دستگاه آلوده شده که باید برای رفع آن، فیلتر را بررسی کرده و در صورت وجود آلودگی، آن را تعویض نمایید؛ 2- کاهش یا افزایش فشار سیستم که لازم است برای برطرف شدن آن، از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید.
    بهتر است مطلب اکسیژن ساز بیمارستانی چیست؟
    را هم مطالعه کنید.
    اگر بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز خانگی با نمایش کد ارور
    E03
    همراه باشد،به این معنی است که جریان خروجی بیشتر از حد مجاز می باشد؛ برای اطمینان از این موضوع لازم است که از یک مانومتر کمک بگیرید، در صورت عبور از خط قرمز، لازم است جریان خروجی کمتر گردد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی