Loading...

  • ایلیا
    ایلیا
    چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 21:54

    فواید گلاب (1325 بازدید)


    ر این مقاله با گلاب و فواید این ماده معطر و بسیار مفید آشنا می‌شوید.
    1407562513.jpg
    مقدمه[/b]
    خود کلمه گل محمدی، بوی تازگی و خنکی را به ذهن ما می‌آورد. همه ما زمانی از رایحه یا زیبایی این گل‌ها بهره برده‌ایم. گل‌های رنگارنگ محمدی، احساسات همه را بر میانگیزد.
    چگونه گلاب درست کنیم؟[/b]
    1407563362.jpg
    گلاب ماده‌ای طبیعی است که برای پوست فواید زیادی دارد. گلاب به خاطر رایحه با طراوت و فوایدی که برای پوست دارد، در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید گلاب را به صورت خانگی تهیه کنید، مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:
    -[/b] مقداری گلبرگ گل محمدی را صبح زود پس از طلوع خورشید بچینید.
    -[/b] گلبرگ‌ها را با آب تمیز کامل بشویید.
    - گلبرگ‌های گل محمدی را در قابلمه بزرگ آب مقطر بریزید.
    - [/b]به اندازه کافی باید در ظرف آب وجود داشته باشد تا روی گلبرگ‌ها را بپوشاند.
    -[/b] در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم بجوشد.
    -[/b] بگذارید آب بخار شود تا اینکه به رنگ گل محمدی درآید.
    - آب ظرف را خالی کنید (و گلبرگ‌ها را فشار دهید تا آّن خارج شود) و بگذارید سرد شود و سپس آن آب را در داخل یک محفظه نگهداری کنید.
    1407563448.jpg
    از گذشته گلاب بخشی از برنامه زیبایی زنان و مردان بوده است. اگرچه ظاهر آن شبیه به آب است و بوی گل تازه می‌دهد، فواید زیادی برای سلامتی دارد.
    مصرف گلاب تاریخی طولانی دارد. در گذشته چندین تمدن از گلاب در مراسم‌ها و آیین‌های خود استفاده می‌کردند. کلئوپاترا 3000 سال پیش از روغن گل محمدی به عنوان عطری تحریک کننده استفاده می‌کرد. او در وان پر از گلبرگ گل محمدی و شیر حمام می‌کرد. تصور می‌شود تمدن‌های قدیمی مانند امپراطوری بابل از روغن گل محمدی و گلاب در طب و مراسم‌های استفاده می‌کردند، در حالی که در هند، در آشپزی سلطنتی برای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در روم باستان، از گلاب برای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی آن استفاده می‌شد. آن‌ها دستانشان را با گلاب شسته و با آن حمام می‌کردند. در قرون وسطی گلاب برای کاهش استرس و افسردگی استفاده می‌شد. حتی امروزه گلاب برای مقاصد بسیاری در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا شما را با برخی فواید گلاب برای سلامتی آشنا می‌کنیم:
    1407563479.jpg
    فواید گلاب برای پوست: گلاب در رژیم‌های زیبایی مردان و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای تمیز کردن پوست و محافظت از آن در مقابل عفونت‌های باکتریایی مفید است. همچنین یک تونر عالی برای پوست بوده و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و به پاک کردن آلودگی‌ها، آرایش و چربی پوست کمک می‌کند. همچنین آفتاب سوختگی و زخم‌ها را التیام می‌دهد. گلاب به تحریک گردش خون در پوست کمک کرده و مویرگ‌های پاره شده و رگهای واریسی ریز را بهبود می‌دهد. همچنین به حفظ تعادل Ph پوست کمک کرده و موجب بهبود آکنه و اگزما می‌شود.
    فواید گلاب برای مو: گلاب گردش خون را تقویت کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد. از گلاب به عنوان نرم کننده استفاده می‌شود و مو را شاداب می‌کند. گلاب به کنترل التهاب و شوره کمک می‌کند. همچنین سلامت پوست سر و مو را افزایش داده و آن‌ها را تقویت می‌کند. گلاب شکنندگی مو را کاهش می‌دهد.
    فواید گلاب برای چشم: گلاب در آرام کردن چشمان خسته بسیار مؤثر است. افرادی که ساعات زیادی را جلوی نمایشگر کامپیوتر می‌گذرانند می‌توانند از فواید گلاب بهره ببرند. گلاب را بر روی چشم‌ها بمالید تا درخشندگی چشم‌ها را افزایش داده و آن‌ها را سالم‌تر کنید.
    فواید گلاب برای دندان‌ها: مشکلات دندانی زیادی وجود دارند که با کمک گلاب می‌توان آن‌ها را معالجه کرد. گلاب التهاب و مشکلات لثه را کاهش می‌دهد. گلاب دندان‌ها را تقویت کرده و درد لثه را آرام می‌کند. اگر از بوی بد دهان رنج می‌برید گلاب به شما کمک می‌کند از آن خلاص شوید. گلاب را به عنوان دهان شویه هر روز استفاده کنید تا ببینید مشکل بوی بد دهانتان به کلی رفع شده و نفستان خوشبو شده است.
    فواید گلاب در معالجه استرس:
    [/b]
    1407563505.jpg
    [/b]
    رایحه گل محمدی در استرس زدایی بسیار مؤثر بوده و به کاهش فوری استرس کمک می‌کند. گلاب و روغن گل محمدی در رایحه درمانی و آب معدنی درمانی استفاده می‌شود، چون به مقابله بااسترس و بهبود خلق کمک می‌کند. گلاب و روغن گل محمدی در صابون، ژل و عودهای خوش بو کننده برای معالجه افراد دارای فشار خون و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایحه شگفت انگیز آن به دور کردن افسردگی کمک می‌کند.
    منبع " http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2554.html




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی