Loading...

  • Afsane
    Afsane
    چهارشنبه 20 آذر 1398 - 19:54

    قند عسل طبیعی چیست و چقدر است؟ (678 بازدید)

    چگونه مطمئن شویم یک عسل حتما طبیعی است؟
    ۸۰ تا ۸۵ درصد عسل طبیعی از فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است. با توجه به اینکه معمولا ۱۰ درصد عسل هم آب است، پس ساکاروز کمتر از ۵ درصد این محصول طبیعی را تشکیل می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید یک عسل حتما طبیعی است، آن را به آزمایشگاه ببرید تا بررسی کنند چند درصد ساکاروز در آن وجود دارد. اگر کمتر از 5 درصد بود با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

    حداکثر 5 درصد ساکاروز
    عسلی که بیش از ۵ درصد ساکاروز داشته باشد تقلبی است، زیرا تعادل ترکیبات شیرین آن به هم ریخته و قند بیشتر از حد معمول دارد. زمانی که زنبورداران برای تولید عسل بیشتر به شربت شکر متوسل شوند، میزان زیادی ساکاروز وارد بدن زنبور عسل خواهد شد که تبدیل به فروکتوز و گلوکز نمی‌شود. وجود شربت شکر در رژیم غذایی زنبورها و عوامل دیگری مثل نزدیک بودن کندو به محل زندگی گیاهان و کوتاه شدن مسیری که زنبورها در هنگام فراوری شهد گیاهان می‌پیمایند، منجر به عبور ساکاروز از مرز ۵ درصدی خواهد شد.
    عسل با ساکارز صفر درصد
    ساکاروز موجود در عسل هیچ وقت به صفر درصد نمی‌رسد. اما می توان با نگهداری از عسل در دمای عادی، ساکاروز موجود در آن را کاهش داد. عسل شبیه یک موجود زنده است، این یعنی آنزیم‌های موجود در آن حتی پس از برداشت عسل از کندو به زندگی خود ادامه می‌دهند و می‌توانند ساکاروز را به مولکول‌های گلوکز و فروکتوز تجزیه کنند. این شیوه نگهداری از عسل می‌تواند درصد ساکاروز را تا حدودی کاهش دهد اما نمی‌تواند آن را به صفر برساند.
    75l4_honey-500.jpg
    اهمیت خرید عسل طبیعی از یک فروشگاه مطمئن
    یکی از مهم ترین نکات خرید اینترنتی عسل طبیعي خرید از فروشگاهی است که با زنبورداران متعهد کار می کند، زنبوردارانی که برای کسب سود بیشتر از روش هایی مثل دادن قند به زنبور استفاده نمی کنند. درکام یک فروشگاه اینترنتی محصولات سالم و طبیعی است که تمام محصولاتش را به همراه ضمانت بازگشت وجه به فروش می رساند. عسل کوهستان و عسل گون درکام نیز از پرفروش ترین محصولات آن است که می توانید آن ها را از طریق سایت dorkam.com خریداری کنید.
    ادامه مقاله ساکاروز عسل طبیعی را نیز می توانید از اینجا بخوانید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی