Loading...

  • ایلیا
    ایلیا
    چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 05:53

    سمبوسه (813 بازدید)


    sambose.jpg
    سمبوسه ( جنوب )
    کره
    2 قاشق چایخوری .
    نمک
    1 قاشق چایخوری .
    آب ولرم
    نصف لیوان .
    آرد
    2 لیوان
    گوشت چرخ کرده
    200 گرم .
    سیب زمینی
    1 عدد .
    پیاز
    2 عدد .
    سیر
    3 حبه .
    فلفل دلمه ای
    1 عدد
    رب گوجه فرنگی
    3 قاشق غذاخوری .
    گشنیز
    2 قاشق غذاخوری .
    نمک و فلفل
    به مقدار لازم
    [img]http://irancook.ir/upload/foodmokamel/pishghaza/sambose-1.JPG[/img]
    سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید و با حرارت متوسط تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
    پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد نمک ، فلفل ، گشنیز خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و مجدد چند دقیقه تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید ؛ سیب زمینی های نگینی خرد شده را جداگانه در روغن سرخ کنید و به مخلوط گوشت اضافه نمائید.
    sambose-2.jpg
    داخل کاسه ای نمک ، اب ولرم ، کره و آرد را بریزید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم در بیاید سپسخمیر را داخل نایلون بگذارید و به مدت 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید.
    sambose-3.jpg
    خمیر را پس از استراحت روی سطحی که ارد پاشیده اید با وردنه نازک پهن کنید و برش های مربعی یک اندازه ای از خمیر در آورید ( میتوانید بجای تهیه این خمیر از خمیرهای فیلو اماده استفاده کنید ).
    sambose-4.jpg
    داخل هر مربع مقداری از مایه گوشت قرار دهید و لبه های خمیر را با آب نمدار کنید و بهم بچسبانید سپس با فشار چنگال لبه های خمیر را خوب محکم کنید ، تمام سمبوسه ها را به همین صورت آماده و در روغن فراوان سرخ کنید و بهمراه سس دلخواه سرو نمائید.
    sambose-5.jpg
    میتوانید بجای خمیر از نان لواش برای سمبوسه استفاده کنید که در اینصورت سمبوسه تردتر و برشته تری خواهید داشت ؛ نان های لواش را بصورت طولی برش بزنید و همانند تصویر قسمت بالایی را تا بزنید ، مقداری مایه گوشت داخل قسمت بالایی بریزید و به همین صورت تا پایین نان را تا بزنید و در روغن سرخ کنید ( در زمان قرار دادن سمبوسه در روغن با قاشق کمی سمبوسه را در روغن ثابت نگهدارید تا با شوک روغن داغ سمبوسه وا نرود ).
    نکته ها :
    میتوانید بجای گوشت از سویا یا مخلوط مساوی گوشت و سویا استفاده کنید ، بهتر است سمبوسه را تند تهیه و سرو کنید تا طعم اصلی سمبوسه جنوب را از دست ندهید.
    منبع : http://irancook.ir/11/15/samboose/4616/




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی