Loading...

  • samin_m
    samin_m
    دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 00:10

    روش کاشت بادام زمینی | Peanut (986 بازدید)

    [size= 14px]
    بادام‌زمینی، یک غذای خوشمزه است که سرشار از پروتئین و فیبر می‌باشد در این مقاله شما را با روش کاشت آن در خانه آشنا خواهیم کرد.[/size]
    [size= 14px]
    1382257266.jpg[/size]
    [size= 14px]
    مقدمه
    بادام‌زمینی، یک غذای زیبا و خوشمزه است که سرشار از پروتئین و فیبر می‌باشد. اگر چه میزان چربی آن‌ها بالا است ، اگر که آن‌ها در حد اعتدال مصرف شوند، می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی مناسب برای قلب باشند. از بادام‌زمینی، زمانی که می‌خواهید دوستان خود را خوشحال کنید، برای خود ساندویچ بادام‌زمینی و مربا درست کنید، زمانی که برای دیدن یک مسابقه می‌روید، و در بسیار مواقع دیگر می‌توانید لذت ببرید.
    دستورالعمل‌ها
    1. تقویم را بررسی کنید. برای اینکه بادام‌زمینی به طور مناسبی رشد کند، آن‌ها باید پس از آخرین تهدید سرمای زمستانی کاشته شده و در یک خاک شنی حدود 140 روز زیر خاک باقی بمانند. اگر آب و هوا و نوع خاک برای کشت مناسب نباشد، یا آن‌ها را در خانه بکارید، و یا گیاه دیگری برای کاشت در باغچه خود انتخاب کنید.
    2. با خاک کار کنید. همان طوری که قبلاً ذکر شد، بادام‌زمینی به خاکی نسبتاً شنی و زهکشی شده در باغچه شما نیاز دارد. مقدار زیادی از کود گیاهی به خاک اضافه کنید تا قابلیت عبور مناسبی برای آب پیدا کند. همچنین سعی کنید ردیف‌های برجسته و خاک‌ریزی ایجاد کنید تا باز هم به زهکشی خاک کمک کنید.بادام‌زمینی بخرید. لازم نیست که حتماً برای کاشت بادام‌زمینی، آن‌ها را از گلخانه و یا بازار گل و گیاه تهیه کنید. فقط کافی است بادام‌زمینی‌های خام (که هنوز در غلاف است) را از فروشگاه نزدیک خود تهیه کنید.
    3. حالا که خاک باغچه شما آماده است، زمان کاشت بادام‌زمینی فرا رسیده است. آن‌ها باید در عمق چند سانتیمتری (حدود 7 تا 15 سانتیمتر مناسب است) خاک کاشته شوند. در صورتی که شکل خاک خیلی شنی نیست، بهتر است بادام‌زمینی‌ها در ردیف‌های خاک‌ریزی شده و برجسته کاشته شوند تا خاک قدرت عبور بیشتری پیدا کند.
    3. باغ بادام‌زمینی خود را آبیاری کنید. آب دادن به بادام‌زمینی ممکن است یک مقدار پیچیده باشد. لازم است کاری کنید که خاک _ مخصوصاً در هوای گرم تابستان _ مرطوب نگه داشته شود، ولی باید مراقب باشید که خاک را خیلی خیس نکنید، برای اینکه بادام‌زمینی عکس‌العمل خوبی در برابر آب زیاد نشان نمی‌دهد. میزان بارش در منطقه شما، میزان نیاز به آب دادن به بادام‌زمینی را مشخص می‌کند.
    4. برداشت کنید! با گذر زمان، بادام‌زمینی‌ها شروع به رشد از ساقه هایی می‌کنند که در اعماق زمین فرو می رود. بعد از اولین سرمای پائیزی، زمان برداشت بادام‌زمینی است. تمام گیاه را از خاک خارج کنید. بعد یکی دو روز به آن اجازه دهید که کاملاً خشک شود. پس از این، زمان آن رسیده است که از بادام‌زمینی‌هایی که در باغچه خود کاشته‌اید لذت ببرید.
    نکات و هشدارها
    خاک را نرم کنید. اگر حس می‌کنید که خاک خیلی سفت است، مقداری شن و یا کود گیاهی به آن اضافه کنید. این کار به گیاه اجازه می‌دهد که در خاک فرو رفته و رشد کند. اگر خاک خیلی سخت باشد، گیاه کوتاه می شود.[/size]
    [size= 14px]
    منبع: http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1228.html
    [/size]




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی