Loading...

  • ایلیا
    ایلیا
    چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 01:57

    روش کاشت هندوانه (820 بازدید)


    برای بسیاری از افراد، تابستان بدون وجود هندوانه صفایی ندارد. با خواندن این مقاله درباره روش کاشت هندوانه شما می توانید خودتان هندوانه تابستانتان را فراهم کنید.
    1382771853.jpg
    مقدمه
    [/b]
    برای بسیاری از افراد، تابستان بدون وجود هندوانه صفایی ندارد. یک هندوانه آبدار و شیرین، بهترین میوه برای روزهای گرم و مرطوب تابستانی است. یکی از راه‌های ساده و کم هزینه برای در دسترس داشتن این میوه، کاشتن آن است. کاشت گیاه هندوانه معمولاً خیلی ساده است، البته برای برداشت میوه‌های بزرگ لازم است که شرایط خاصی برای گیاه فراهم شود. اگر شما آفتاب، آب، غذا و فضای مناسب را در اختیار گیاه هندوانه خود قرار دهید، به احتمال زیاد برداشت زیادی از گیاه خود دریافت خواهید کرد.
    دستورالعمل‌ها[/b]
    1. حدود 3 هفته قبل از کاشت گیاه هندوانه در بیرون، دو یا سه عدد هسته هندوانه را در داخل خانه در کود گیاهی قرار دهید. زمانی که خطر سرمای زمستانی رفع شد، می‌توانید هندوانه‌ها را در خارج بکارید. دانه‌ها را کمی داخل خاک فشار دهید تا صرفاً در خاک فرو روند. مقدار خیلی کمی خاک بر روی آن‌ها بریزید. به وسیله یک آبپاش، به دانه‌های هندوانه خود آب دهید. محفظه کاشت هندوانه را با یک درپوش پلاستیکی بپوشانید و دمای آن را حدود 26 تا 29 درجه سانتی‌گراد نگه‌دارید. زمانی که خاک به نظر خشک شد، به وسیله یک آبپاش آن را مرطوب کنید.
    2. وقتی که جوانه‌ها ظاهر شد، آن‌ها را از هم جدا کنید و هر جوانه را در یک گلدان کوچک قرار دهید. زمانی که 2 یا 3 برگ اصلی _ برگ‌هایی که بعد از برگ‌های اولیه ظاهر می‌شوند _ دیده شد، جوانه‌های کوچک و ضعیف را از خاک خارج کرده و جوانه‌های قوی تر را نگه‌دارید.
    3. زمانی که خطر یخ زدگی از بین رفت، جوانه‌ها را در یک منطقه آفتاب‌گیر که خاکی نرم و شنی دارد بکارید. گودال‌هایی با عمق دو برابر ریشه‌های نهال‌های هندوانه بکارید و بین گودال‌ها حدود 2 متر فاصله در نظر بگیرید. بین ردیف‌های هندوانه حدود 2.5 تا 3 متر فاصله در نظر بگیرید. نهال‌ها را طوری در گودال‌ها قرار دهید که در همان عمق خود در گلدان قرار بگیرند و روی ریشه‌های آن‌ها خاک بریزید.
    4. دور نهال‌های هندوانه، خاک در حال تخمیر بریزید تا از رشد علف‌های هرز جلوگیری کرده و رطوبت خاک را حفظ کند. زمانی که خاک در حال خشک شدن بود، به گیاه آب دهید.
    نکته‌ها و هشدارها[/b]
    زمانی که هندوانه‌ها به نظر رسیده می‌رسیدند _ حدود 120 روز بعد از کاشت _ آن‌ها را از گیاه جدا کنید. زمانی که پیچک هندوانه‌ها به رنگ قهوه‌ای در آمده و شکننده می‌شود، آن‌ها آماده برداشت هستند. همچنین می‌توان از رنگ سبز مات هندوانه و زردی انتهای آن نیز متوجه آماده شدن آن‌ها برای برداشت شد.
    از کاشت هسته‌های هندوانه‌هایی که مصرف می‌کنید خودداری کنید. اکثر آن‌ها از نمونه‌های پیوندی هستند و محصولی که شما در ذهن دارید را به شما نخواهند داد.
    منبع : http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1249.html




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی