Loading...

  • zahra01
    zahra01
    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 00:12

    گیاهان آویز که با گستردن برگ‌های خود، منزل شما را سبزتر می‌کنند (بخش دوم) (354 بازدید)

    انواع گیاهان آویز
    گیاهانی را می‌توان به صورت آویز درآورد که دارای رشد نسبتا سریع و پراکنده باشند. گیاهانی که اغلب چندین ساقه دارند و مانند کاج و سرو به بالا رشد نمی‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند به روی زمین گسترده شوند و یا در صورتی که در ارتفاع باشند، شاخ و برگ‌های خود را رو به پایین بگسترانند.
    برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین گیاهان آویز که می‌توانید در محیط کار و منزل خود از آنها استفاده کنید به قرار زیر هستند:
    ۱) گیاهان آویز هوازی
    از خرید گل ارزان مخصوص آپارتمان و گیاهان هوازی علاوه بر استفاده به صورت تابلو، دیوار کوب، سبد، باکس و… می توان به صورت ۀویز نیز استفاده کرد. گلهای هوازی گیاهان مخصوصی هستند برای رشد تنها به هوا نیاز دارند و داخل خاک رشد نمیکنند. این گیاهان در طبیعت نیز به صورت آویزان و یا روی تنه درختان رشد می کنند. به دلیل ساده بودن نگهداری این گیاهان جالب، میتوانید در دکوراسیون منزل خود از آنها استفاده کنید.
    اگر به دنبال گیاهی با برگ‌های ریز اما زیبا هستید، گیاهان هوازی مانند تیلاندسیا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. گیاهان هوازی برای رشد به خاک احتیاج ندارند و از اکسیژن موجود در هوا برای فتوسنتز استفاده می‌کنند. درست است که این گیاه بدون خاک می‌روید اما به رطوبت بالایی احتیاج دارد و برای آبیاری به آن می‌بایست از اسپری آب استفاده کرد.
    روش نگهداری
    برای حفظ سلامت گیاهان آویز بهتر است آنها را در فضاهایی پرنور با تابش غیرمستقیم آفتاب نگه دارید. گیاهان هوازی را بهتر است در مسیر جریان هوای تازه بگذارید تا هوای تمیز به آنها برسد. گلدان گیاهان هوازی باید سوراخ داشته باشد تا هوا به خوبی جریان پیدا کند. از آب دادن بیش از حد به آنها جلوگیری کنید، ممکن است آب در بستر آنها بگندد و بوی بدی بدهد.
    خرید گل رز جاودان
    برای یک هدیه ای ماندگار و لاکچری خرید گل رز جاودان بهترین گزینه برای شاد باش مناسبت ها، جشن ها و دیدار های شما باشد. با سفارش اینترنتی یک گل رز جاودان با قیمت ارزان میتوانید یک کادو خاص و VIP را به سراسر تهران و ایران ارسال کنید.
    با هدیه دادن گل رز جاودان، مهر و محبت شما در ذهن و قلب عزیزانتان جاودانه خواهد شد.
    ۲) تراریوم؛ گیاه آویز همیشه سبز
    تراریوم‌های آویز شونده یکی دیگر از گیاهان آویز بسیار زیبا و شکیل هستند که می‌توانید آنها را در هر جایی آویزان کنید! تراریوم یا باغ شیشه‌ای را باید در اتاق نشیمن قرار دهید تا زیبایی آن مورد توجه همه افراد خانواده قرار گیرد. ارزش تراریوم در این است که به نگهداری خاصی احتیاج ندارند و ابعاد آنها برای نگهداری در فضاهای کوچک بسیار مناسب است.
    تراریوم ها از گیاهانی ساخته می شوند که در چهار فصل سال طراوت و تازگی خود را حفظ میکنند یا اصلاحا جزو گیاهان همیشه سبز هستند. گیاهان هوازی، انواع سرخس‌ها، انواع پیچک و پتوس‌ها را می‌توانید به شکل تراریوم در آورده و از محل مناسبی آویزان کنید تا به رشد طبیعی خود ادامه دهند.
    تراریوم شیشه ای
    روش نگهداری
    بسته به نوع گیاه و ابعاد تراریوم، روش نگهداری آنها متفاوت است اما به طور کلی تراریوم‌ها با نور کافی و غیرمستقیم رابطه خوبی دارند و آبیاری آنها به دلیل تبخیر کند آب باید به حداقل برسد. تراریوم‌ها در گرما رشد بهتری خواهند داشت، پس بهتر است دمای نسبتا بالایی را در محیط اطرف آنها ایجاد کنید، هرچند که به صورت طبیعی دمای هوا در ارتفاع (نزدیک به سقف خانه) بیشتر است.
    با هدیه دادن گل رز جاودان، مهر و محبت شما در ذهن و قلب عزیزانتان جاودانه خواهد شد.
    ۳) کوکودما؛ گلهای آویز نایاب
    کوکودما به مجموعه ای گفته می شود که گیاه را داخل خاک مخصوص (خاک بونسای) میکارند و آن را درمیان برگ یا خزه های مخصوص می پیچند. به دلیل ظاهر خاص آن این گیاه جزو گیاهان نایاب شناخته می شود. ولی در واقع این گونه نیست. شما میتوانید با مقداری خاک، خزه ورقه ای، نخ کنفی و یک زیر گلدانی گیاه مورد نظرتان را تبدیل به یک کوکودما کنید.بهتر است مطلب گیاهان آویز که با گستردن برگ‌های خود، منزل شما را سبزتر می‌کنند را نیز بخوانید.
    برای آویزان کردن کوکودما میتوانید از کناره های آن چند لایه کاموا و یا یک نخ یا طناب ضخیم ببنیدید. طول نخ به ارتفاع جایی که می خواهید آن را آویزان کنید بستگی دارد. میتوانید در کناره های آن از گیره، سنجاق یا قلاب استفاده کنید. در این حالت می توانید قبل از آبیاری گیاه را از حالت آویز خارج کرده و آنرا آبیاری کنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی