Loading...

  • سمیه
    سمیه
    پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 19:35

    فیلم پترسون ساخته جیم جارموش (1067 بازدید)

    پترسون
    پترسون : Paterson یک فیلم درام به کارگردانی جیم جارموش است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ حضور داشت و جایزه نخل سگ (Palm Dog) نصیبش شد.
    %D8%B9%DA%A9%D8%B3-%DA%AF%D9%84%D8%B4%DB%8C%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86-6.jpg
    جیم جارموش
    جیمز رابرت "جیم” جارموش James Roberto "Jim” Jarmusch زادهٔ ۲۲ ژانویه ۱۹۵۳، کارگردان مستقل نمایشنامه‌نویس، بازیگر، تهیه کننده، تدوین‌گر و آهنگساز آمریکایی است.
    [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/Jim_Jarmusch_Cannes_2013.JPG/220px-Jim_Jarmusch_Cannes_2013.JPG[/img]
    زندگی
    جیم جارموش در ۲۲ ژانویه ۱۹۵۳ در آکرون، اوهایو آمریکا به دنیا آمد.
    جارموش اولین فرزند خانواده، خواهر و برداری کوچکتر از خود داشت. آرزوی پدرش همواره این بود که او نیز در رشته حقوق تحصیل کند؛ این موضوع با افکار جیم جارموش در تناقض بود؛ او سرانجام توانست با ساخت چند فیلم رضایت پدر را به دست آورد.
    جیم جارموش به عنوان سمبل سینماى مستقل معاصر آمریکا به شمار می رود. ویژگى هایى چون روایت پردازى مینى مالیستى (ساده گرایی)، تاکید بر ریتم و ساختار، فضاى سورئال، ساختار روایى شاعرانه، طنز تلخ، نگاه بدبینانه و در عین حال انسانى به زندگى و تم هایى نظیر از خودبیگانگى، تنهایى، عدم درک متقابل، مرگ، سفر و رهایى، کم و بیش در همه فیلم هاى جارموش حضور دارند. جارموش علاوه بر کارگردانی در فیلمهای زیادی هم به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است که به گفته خودش هدف او از بازیگری فقط درک حس و حال بازیگران در سمت دیگر دوربین بوده است.
    او برای فیلمهای "عجیب تر از بهشت”، قسمت سوم از مجموعه ۱۱ اپیزودی "قهوه و سیگار” با نام "جایی در کالیفرنیا” و "گلهای پژمرده” جوایزی از جشنواره کن دریافت کرده است.
    جارموش در سال ۱۹۷۵ از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۹۷۶، از پاریس به نیویورک بازگشت و مدتی به عنوان موزیسین فعالیت کرد اما از هم پاشیده شدن گروه و علاقه او به سینما باعث شد که در مدرسه فیلمسازی دانشگاه نیویورک ثبت نام کند. مدرسه عالی فیلمسازی جایی بود که شرط ورود به آن، داشتن تجربه بازیگری یا ساخت فیلم بود، چیزی که جارموش آن را تجربه نکرده بود اما در کمال ناباوری به جهت نوشته هایی که درباره فیلم داشت در این مدرسه پذیرفته شد. او ۴ سال در آنجا درس خواند و با دانشجویان و همکاران آینده خود چون: "سارا درایور”، "هاوارد بروکنر” و "اسپایک لی” آشنا شد. در سال آخر، جارموش به عنوان دستیار کارگردان معروف فیلم نوآر، "نیکلاس ری” انتخاب شد و با او در آخرین فیلمش "آذرخش روی آب” همکاری کرد.
    "تعطیلات همیشگی” اولین فیلم جارموش
    "نیکلاس ری” در تابستان ۱۹۷۹ بعد از مدت طولانی مبارزه با سرطان درگذشت، درست چند روز پس از اینکه توسط "ری” و "آموس پو” فیلمساز زیرزمینی نیویورک مورد تشویق قرار گرفته و بورس تحصیلی که باید به دانشگاه نیویورک داده می شد را دریافت کرده بود. جارموش فیلم پروژه تحصیلی خود را با نام "تعطیلات همیشگی” با استفاده از بورس تحصیلی ساخت، عاملی که باعث شد تا دانشگاه نیویورک هیچ گاه به او مدرک پایان دوره را ندهد. فیلم "تعطیلات همیشگی” به عنوان اولین فیلم جارموش موفق به کسب جایزه جشنواره فیلم "مانهایم هایدلبرگ” آلمان شد.
    جیم جارموش به عنوان کارگردان مستقل امریکا در بسیاری از فیلمهای خود علاوه بر کارگردانی، نویسندگی را نیز بر عهده داشته است. فیلمهای او عبارتند از:
    علاقه جارموش به سینمای کیارستمی و مجیدی
    جیم جارموش در دیدار با مدیر چتر سینمای ایران گفت: «من فیلم‌های کیارستمی و مجیدی را دوست دارم. سینمای ایران مانند باغی پر از گل و میوه است و غنچه‌های جدیدی از این سینما به صورت پیوسته در سطح جهان می‌شکفند.»
    به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در خرداد ماه ۱۳۸۶، جیم جارموش در دیدار با امیر اسفندیاری از مدیران سینمای فارابی در کمپانی فیلم فورتیسیمو، گفت: «سینمای ایران سینمایی انسانی و تاثیرگذار است و بسیاری از آثاری که در این سینما تولید می‌شوند قابلیت جذب مخاطبان جهانی را دارند. کارهای برخی از سینماگران ایرانی ازجمله کیارستمی و مجیدی را دوست دارم.»
    گلشیفته فراهانی
    2016-05-16t131727z_762593808_lr1ec5g10wsxn_rtrmadp_3_filmfestival-cannes.jpg
    گلشیفته فراهانی در ۱۹ تیر ۱۳۶۲ برابر با ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۳ در تهران متولد شد. به نوشته وبگاه رسمی او، هنگامی که والدینش برای تهیهٔ شناسنامه او نام گلشیفته را ارائه کردند ادارهٔ مربوطه با این نام مخالفت کرد و به‌ناچار نام شناسنامه‌ای او با نام شناخته شده او تفاوت پیدا کرد.
    او به تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت .
    وی بازی در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. او همچنین در فیلم‌های دیگری چون زمانه، بوتیک''، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی به ایفای نقش پرداخت.
    ویدیوهای مرتبط :

    فیلم پترسون جیم جارموش
    پترسون جیم جارموش
    جیم جارموش و گلشیفته
    فیلم پترسن
    پترسون
    جیم جارموش گلشیفته فراهانی
    گلشیفته فراهانی در فیلم جدیدش
    گلشیفته در فیلم جیم جارموش
    گلشیفته فراهانی در فیلم جیم جارموش
















---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی