Loading...

  • topsite
    topsite
    دوشنبه 16 بهمن 1396 - 02:23

    رژیم آنلاین (553 بازدید)


    افراد به میزان زیادی به‌سلامتی و زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند که یکی از این جنبه‌های زیبایی می‌تواند تناسب‌اندام و سلامت جسمی برای افراد باشد. برای داشتن بدنی سالم و تناسب‌اندام، برنامه‌ها و رژیم غذایی زیادی به افراد پیشنهاد می‌شود که برای هر شخص با دیگری می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. برنامه غذایی تنها برای رسیدن به‌تناسب اندام استفاده نمی‌شود بلکه برخی مواقع افراد بیمار نیز باید پرهیزهای غذایی خاصی در وعده‌های خود داشته باشند. داشتن یک رژیم غذایی شاید برای رسیدن به خواسته‌های یک فرد کافی نباشد، اما وجود انگیزه در تداوم آن می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

    رژیم چاقی

    همیشه لاغر شدن معضل علاقه‌مندان به‌تناسب اندام نیست، بسیاری از افراد هستند که بنا به دلایل ارثی و یا رژیم غذایی لاغراندام بوده و با کمبود وزن مواجه هستند. در این هنگام با مراجعه به پزشک و دریافت رژیم غذایی برای رسیدن به‌تناسب اندام مناسب در یک رژیم غذایی قرار می‌گیرند. رژیم غذایی برای هر فرد به‌صورت خاص با دیگری متفاوت است و این موضوع به عادت غذایی، قد، وزن، ارث و ... برمی‌گردد. در حالت کلی برای کسانی که می‌خواهند افزایش وزن داشته باشند پزشکان متخصص تغذیه، ترکیب ورزش و کالری بالا را تجویز می‌کنند، ورزشی که پس‌ازآن فرد از رژیم غذایی همچون نشاسته و کربوهیدرات‌ها باید استفاده کند. بدن پس از ورزش و سوخت‌وساز بالا آماده برای جذب مواد غذایی پرکالری به منظور عضله سازی است درنتیجه هر آنچه را که بلافاصله پس از ورزش استفاده کنید جذب بدنتان می‌شود.

    رژیم افزایش وزن

    ازجمله مواد غذایی که می‌تواند در روند تسریع چاق شدن شما مؤثر باشد استفاده از آجیل و خشکبار، روغن‌های غیراشباع، آووکادو و لبنیات و ... است. مسئله مهم این است که چگونه می‌توان این برنامه را به‌صورت مرتب تکرار کرد و ادامه داد، ازجمله کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا در میانه راه دل سرد نشوید می‌توان به چند مورداشاره کرد: به‌صورت روزانه خودتان را وزن کنید، در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کنید و با خود غذاهای پرکالری همراه داشته باشید، خودتان را در آینه هرروز نگاه کنید و از خود عکس بگیرید، در یک دفتر روزانه میزان افزایش وزن خود را یادداشت کنید و حتی می‌توانید لباسی را که دوست دارید روزی کاملاً اندازه شما شود را دم دست قرار داده و هرروز به آن نگاه کنید و ... این‌گونه موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا سریع‌تر به وزن ایده ال خود برسید و از ادامه دادن رژیم غذایی خود خسته نشوید.
    1337---1.jpg

    رژیم غذایی دیابت

    رژیم غذایی و غذاهایی که افراد دیابتی باید استفاده کنند با توجه به میزان قندخونی که دارند مشخص می‌شود. برای متعادل نگه‌داشتن قند خون در رژیم غذایی، افراد دیابتی باید خیلی از بایدها و نبایدها را در غذاهای خود رعایت کنند، ممکن است این رژیم‌های غذایی بسیار سخت بوده و حتی گاهی افراد بخواهند سلامتی خود را نادیده بگیرند. افراد مبتلا به قند خون بالا می‌توانند باهم نشینی و مصاحبت با دیگر افراد دیابتی که به میزان زیادی توانسته‌اند کنترل این بیماری را به دست بگیرند همراه شده و با دیدن افراد و اعضای خانواده به خود انگیزه‌ای برای سالم ماندن و زندگی کردن بیشتر در کنار آن ها را بدهند.
    طبق گفته مشاوران در حوزه سلامت این گونه افراد باید از تفکرهای پوچ و غلط دوری کنند، مدام خود را مورد قضاوت قرار ندهند، پس از کسب موفقیت در یک روش به سراغ دیگر روش ها بروند و مهم ترین نکته اینکه با عاداتی شروع کنند که می خواهند آن ها را تغییر دهند نه عاداتی که باید تغییر دهند. شرکت در کلاس‌های مشاوره تغذیه و کلاس‌های ورزش نیز می‌تواند با افزایش روحیه و انگیزه این افراد برای سالم ماندن بیشتر همراه باشد.
    1337---2.jpg

    رژیم غذایی کاهش چربی خون

    امروزه افراد زیادی را می‌بینیم که با مشکل چربی خون و یا همان کلسترول بالا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این افراد برای سلامتی بیشتر باید در مواد غذایی مصرفی خود دقت و احتیاط زیادی به کار ببرند. افراد مبتلا به کلسترول خون برای اینکه بتوانند برنامه‌های غذایی خود را به‌صورت ادامه‌دار انجام دهند باید به چند نکته توجه کنند، این‌گونه افراد که به‌صورت عمده با چاقی نیز همراه هستند می‌توانند با شرکت در برنامه‌های ورزشی، پیاده‌روی‌های روزانه با دوستان و یا افراد خانواده برای کاهش کلسترول خون خود تلاش بیشتری بکنند.
    در صورت امکان توصیه می‌شود که در هنگام غذا خوردن از آوردن غذاهای نامناسب برای این افراد در سفره غذا پرهیز شود، یکی از مهم‌ترین عوامل می‌تواند آزمایش‌های دوره‌ای فرد باشد، درصورتی‌که در آزمایش‌های فرد میزان کلسترول رو به کاهش باشد، این انگیزه می‌تواند موجب تداوم برنامه غذایی او شود این فرد باید. با فرد دیگری که با این بیماری درگیر است همراه شده و برای کاهش کلسترول خود تلاش کنند، وجود یک همراه همیشه می تواند بزرگترین عامل انگیزه در همه زمینه ها باشد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی