Loading...

  • im.gh
    im.gh
    پنجشنبه 19 بهمن 1396 - 02:32

    بهترین دکتر متخصص زایمان (647 بازدید)


    بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان:
    پزشکی امروزه در سطوح پیچیده ای تدریس می شود و علاقمندان به رشته پزشکی بسیار زیاد هستند. علم پزشکی به نقاط مختلف بدن منتهی می شود و همانطور که میدانید رشته پزشکی دارای زیر شاخه های بسیار زیادی می باشد. زنان و زایمان یکی از زیر شاخه های رشته پزشکی می باشد. بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان فعالیت می کنند، آشنایی کامل به دستگاه تناسلی بانوان دارند و از تمامی نکات، ساختار و علائم در این زمینه آگاه هستند.بهترین متخصصین زنان و زایمان دارای مدرکی به نام MD می باشند. پزشکان زنان و زایمان در زمینه بیماری های رحم و …. نیز متخصص بوده و بهترین گزینه برای مشاوره و درمان و حتی جلوگیری از ابتلا شدن به مشکل های جدی در این زمینه هستند
    بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان کیست؟
    تخصص زنان و زایمان یکی از رشته­ های بالینی است که به پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری بیماری­ های دستگاه تناسلی و پستان زنان و عواملی که بر سلامت این اعضا تاثیر می­ گذارد و همچنین مراقبت و مداخله طبی و جراحی مناسب در دوران بارداری و زایمان طبیعی، می­ پردازد.
    از سال 1330 بخش جراحی ‏های زنان به تدريج در بخش ‏های زنان و زايمان بيمارستان گوهرشاد تشکيل و به بيمارستان امام خميني منتقل شدند. همچنين در شهرهاي تبريز (1326)، شيراز (1335)، اهواز (1347) و مشهد (1336) بخش‏ های زنان و زايمان تأسيس شدند. در سال 1342 گروه آموزشی بيماری‏ های زنان و زايمان تشکيل شد.
    براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سهم متخصصين به جمعيت به طور متوسط، يک نفر به ازاي هر 20 هزار نفر جمعيت برآورد مي ‏شود. تعداد نياز به اين تخصص در کشور برای حال حاضر 3500 نفر و برای 10 سال آينده، حدود 4000 نفر خواهد بود. در حال حاضر حدود 2500 نفر متخصص اين رشته در کشور مشغول خدمت هستند.
    لذا حدود نياز کشور به تربيت نيرو در اين حيطه تخصصي تا 10 سال آينده، 1500 نفر و با کسر افرادی که طي 10 سال آتي از عرصه خدمات در اين حيطه خارج مي‏ شوند، حدود 1600 نفر خواهد بود. با اين حساب، نظر به اينکه در حال حاضر، در 26 دانشگاه در اين رشته، دستيار تخصصی تربيت می‏ شوند، توزيع پذيرش دستيار در بين 26 دانشگاه فوق بايد سالانه 160 دستيار باشد.
    بيشترين کارهايی که در بخش زنان به دستياران اين رشته آموزش داده مي‏ شود، عبارتند از: زايمان واژينال طبيعي با يا بدون اپيزيوتومي، زايمان واژينال غيرطبيعی (فورسپس، وکيوم و بريچ)، انواع سزارين، مراقبت از حاملگی ‏های پرخطر، سرکلاژ، کورتاژ تخليه ‏ای، کورتاژ مول، هيسترکتومی (ابدومينال و واژينال)، حاملگي اکتوپيک، سيستکتومی تخمدان و ميومکتومی.
    پزشکی زنان یا بیماری های زنان و زایمان، یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی می‌باشد. تشخیص و درمان بیماری های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطان های رحم، سرطان تخمدان، سرطان گردن رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت) و ... در این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند.
    همچنین حاملگی، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی یا سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماریهایی مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، حاملگی نابجا، تهدید به سقط، جداشدن جفت، زایمان دشوار و ... یکی از زیر شاخه های پزشکی زنان ، Cosmetic Gynecology می باشد و جراح زیبایی زنان مبادرت به انجام جراحی هایی نظیر پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) ، لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه های خارجی واژن ) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می نماید.
    در فرانسه و سوئیس و اکثر کشورهای اروپائی اکثریت خانم های حامله به بیمارستان های دانشگاهی-دولتی مراجعه میکنند.و در طول تمام بارداری توسط خانم های ماما معاینه می شوند، و فقط دو بار توسط انترن بیمارستان "پزشک در حال تخصص"ویزیت می شوند مگر در "حاملگی های غیر عادی" و با شروع درد زایمانی یا پاره شدن کیسه آب به بیمارستان مربوطه در محل زندگی خود مراجعه می کنند و مامای بیمارستان عهده دار زایمان و پیشرفت آن می شود. و در صورت برخورد با اشکال در پیشرفت زایمان به پزشک زنان اطلاع می دهد.
    اما تخصص پزشک زنان و زایمان بدان معنی نیست که بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان تنها در زمینه دستگاه تناسلی زنان اطلاعات دارد بلکه تمامی متخصصین زنان و زایمان در زمینه مراقبت های بارداری، حفاظت از سلامتی کودک و ….. تمام اطلاعات لازم و مکفی را در اختیار بیماران خود قرار می دهند.
    مراقبت از سلامت کودک در دوران بارداری نکته ای حائز اهمیت می باشد که حتما می بایست به متخصصین زنان و زایمان در میان گذاشته شود.
    تمامی بانوان برای بهبود سطح سلامتی خود و جلوگیری از بروز مشکل در این نقطه حساس در بدن خود می بایست سالیانه حداقل یک بار به پزشک زنان و زایمان خود مراجعه کنند تا معاینه بشوند.
    شایان ذکر است که در زنان بی اعتنا بودن به این مسئله می تواند مشکلات جدی ای را بوجود بیاورد.
    رشته‏ های فلوشيپ متخصص زنان و زایمان
    برخلاف رشته‏ های داخلی و جراحی، ورود به دوره‏ های فلوشيپ اين رشته بسيار دشوار است و تنها تعداد اندکی مورد پذيرش قرار مي ‏گيرند.
    1) انکولوژی زنان
    2) نازايی و ناباروری
    3) پريناتولوژی
    4) اختلالات کف لگن در زنان
    5) لاپاراسکوپی (جراحی درون‌بين زنان)
    پیشگیری از چسبندگی رحم با کمک بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان
    یک نوع مخاط و پوشش درونی داخل رحم وجود دارد که به صورت مرتب تشکیل می شود و سپس ریزش می کند که دلیل بوجود آمدن پریود می شود. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی این مخاط تشکیل نمی شود و یا پس از تشکیل، از بین میرود و باعث می شود که بخش هایی از رحم به یکدیگر بچسبند. از عوامل بوجود آمدن مشکل چسبندگی رحم، می توان به عفونت های شدید، کورتاژهایی که به بافت رحم آسیب می زند و همچنین آپاندیس اشاره کرد.
    یکی دیگر از بخش هایی که در صورت ابتلا به چسبندگی رحم، ممکن است مورد آسیب قرار بگیرد، لوله های رحمی هستند. لوله های رحمی وظیفه ی دریافت تخمک و رساندن آن به رحم را دارند. بنابراین در صورتی که فرد به عارضه چسبندگی رحم مبتلا شود، ممکن است لوله های رحمی دچار مشکل شوند که این امر باعث عدم انتقال تخمک به رحم و در نتیه بروز نازایی شود.
    لازم به ذکر است که برخی از عوارض چسبندگی رحم، خونریزی کم و یا قطع شدن خون در دوران قاعدگی ، قاعدگی همراه با درد شدید و از همه مهمتر نازایی می باشد.
    بنابراین توصیه می شود برای پیشگیری از این بیماری، به محض مشاهده ی مورد مشکوک به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.
    و یا در صورت عدم مشاهده مشکل نیز، توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی همچون چسبندگی رحم، سالی یکبار حتما به متخصص زنان و زایمان مراجعه شود. که در بالینو لیستی جامع از بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان موجود میباشد که به سادگی میتوانید به آن رجوع کنید.
    مشاوره با بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان درباره زایمان زودرس
    مبحث زنان و زایمان همواره یکی از چالش های بحث بر انگیز در خانواده ها بوده. بخاطر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و پنهان سازی های زنان از بروز برخی از مشکلات این قضبه باعث شده که مراجعه به دکتر زنان و زایمان بسیار صورت بگیرد.
    این مشکل که در بحث زنان و زایمان بسیار زیاد به وجود می آید بحث زایمان زودرس است. بسیاری از خانواده ها حتی قبل از اینکه تشکیل خانواده بدهند این معضل را یک مسئله جدی قلمداد می کنند و از آن ترس و واهمه بسیاری دارند.در اینجا یک مشاور زنان و زایمان می تواند به شما کمک کند.
    شما می توانید با تجویز چند دارو و قرض این مشکل را به عقب بیندازید. یعنی زمان زایمان را تغییر دهید ولی بهتر است با یک مشاور و متخصص زنان و زایمان مشاوره کنید و تحت درمان قرار بگیرید. نتیجه این کار هم برای خود شما بهتر می باشد و هم می توانید سلامت فرزند آینده خود را تضمین کنید.
    چه کسانی باید به دکتر زنان خوب مراجعه کنند؟
    در صورت دارا بودن این موارد زنان ممکن است بیشتر در معرض این مشکل قرار بگیرند و بهتر است با یک متخصص زنان و زایمان خوب مشورت شود.
    کسانی که قبلا زایمان زودرس را تجربه کرده اند
    بانوانی که بیشتر از یکبار زایمان را تجربه کرده اند
    بیماری دیابت و فشار خون میتواند بر این مسئله تاثیر گذار باشد
    مشکلات چاقی و لاغری بیش از حد
    کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر
    داشتن عفونت و باکتری منتقل شده در دوران بارداری
    مشکل بالا بودن سن در خانم ها
    وجود استرس و اضطراب ناشی از مسائل دیگرو حتی مسائل زنان و زایمان.
    متخصص زنان خوب را چگونه پیدا کنیم؟
    شناختن بهترین دکتر متخصص زنان بسیار مهم است چرا که نقش بسیار تاثیر گذاری در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری­ های مختلف زنان از قبیل انواع عفونت­ های دستگاه تناسلی زنانه، زایمان و نازایی و موارد مرتبط با سرطان ایفا خواهد کرد.
    با توجه به حساسیت این موضوع، انتخاب بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان امری بسیار مهم است و حتی بسیاری از افرادی که در شهرستان زندگی می­ کنند برای تشخیص بیماری یا مداوا به تهران مراجعه می ­کنند.
    دکتر زنان و زایمان خوب باید در حیطه­ فعالیت خود شهرت خوبی داشته باشد و موفقیت­ های زیادی کسب کند و همچنین باید با بیماری­ های زنانه و روش­ های درمان آنها مهارت کافی داشته باشد تا در کوتاه­ترین زمان ممکن با تشخیص دقیق، بیمار را مداوا کند. داشتن مدرک بورد زنان و زایمان این اطمینان را به شما خواهد داد که اطلاعات متخصص زنان در مورد بیماری­ ها به روز است و هر ساله برای تایید دانش خود به آموزش مدون پزشکی مراجعه می­ کند. در این حیطه کاری، ساعت در دسترس بودن متخصص زنان و زایمان به خصوص برای بانوان باردار بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود در صورت وقوع مشکل اورژانسی، پزشک پاسخگو می ­باشد.
    وب سایت تخصصی بالینو با هدف دسترسی راحت و سریع مردم عزیزمان به اطلاعات مراکز درمانی بهداشتی و همچنین یافتن نزدیک ترین و بهترین پزشک متخصص در هر تخصصی از جمله بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان راه اندازی شده است .
    در بالینو شما می‌توانید به صورت رایگان پزشک و تخصص مورد نظر خود را جستجو کرده و جهت نوبت به مطب مربوطه مراجعه فرمایید. نسخه‌ای که در حال حاضر مشاهده می‌نمایید نسخه اولیه سایت است، تلاش خواهیم کرد در نسخه های بعدی امکان نوبت دهی آنلاین را نیز فراهم آوریم.
    این وبسایت آمادگی خود را برای همکاری با کلیه پزشکان محترم عمومی و متخصص از جمله پزشکان متخصص زنان و زایمان، مراکز درمانی و خدمات بهداشتی اعلام می دارد.
    بهترین دکتر متخصص جراح ارتوپد
    بهترین دکتر متخصص طب سوزنی
    بهترین دکتر متخصص طب سنتی
    بهترین دکتر متخصص تغذیه
    بهترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی


    برچسب ها:
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی