Loading...

  • +1
    مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    سه شنبه 30 مهر 1392 - 21:45

    اگر کودک‌تان دندان درمي‌آورد (963 بازدید)

    به طور کلي اولين دندان بين ۳ ماهگي تا يک سالگي و به طور ميانگين در ۶ ماهگي درمي‌آيد. البته استثناهايي هم وجود دارد و گاهي ديده شده که نوزادي با يک دندان به دنيا آمده باشد. بهتر است بدانيد:
    ۱- دندان چه زود درآيد چه دير به هر حال ارتباطي با رشد کودک شما ندارد. ۲- دندان‌هاي شيري هميشه و مرتب رشد مي‌کنند. ۳- ابتدا ۲ دندان در فک پايين و سپس ۴ دندان در فک بالا و بالاخره ۲ دندان در انتهاي فک پايين رشد مي‌کند. ۴- بعد از يک وقفه کوتاه، ‌ دندان‌هاي آسيا در يک سالگي درمي‌آيد اما دندان‌هاي نيش حدود ۱٫۵ سالگي بيرون مي‌زنند. ۵- در سال سوم زندگي دندان‌هاي آسياي انتهايي درمي‌آيد و مي‌توان گفت بين ۲٫۵ تا ۳ سالگي کودک به راحتي مي‌تواند با ۲۰ دندان يک سيب را به راحتي بخورد.
    توجه: اگر تا ۱٫۵ سالگي فرزند شما دنداني درنياورد حتما با يک پزشک مشورت کنيد. لازم است از فک بالا و پايين عکس گرفته شود. البته نگران نباشيد چون تا به حال گزارش نشده که دندان‌هاي کودکي هرگز درنيايد!
    دندان‌هاي شيري هم مي‌پوسند
    با خودتان نگوييد دندان‌هاي شيري اهميت ندارند و اگر خراب شوند و بيفتند مهم نيست. پوسيدگي دندان نه تنها دردناک است بلکه مي‌تواند سبب عفوني شدن ريشه و آسيب رساندن به دندان‌هاي اصلي در آينده شود. مراقب‌ دندان‌هاي شيري کودک‌تان باشيد. هرگز کودک را در حالي که شيشه شير، آبميوه يا حتي پستانک آغشته به عسل يا آب‌قند در دهان دارد نخوابانيد. وقتي کودک شما بيدار است بزاق دهان، قند‌ها را خنثي مي‌کند. اما هنگام خواب، بزاق زيادي ترشح نمي‌شود. اگر کودک‌تان عادت دارد چيزي مک بزند تا بخوابد در شيشه شير او آب بريزيد.
    به همه نصايح مادربزرگ‌ها گوش ندهيد
    برخي مادربزرگ‌ها توصيه مي‌کنند براي اين‌که لثه نازک شود و دندان سريع‌تر درآيد به لثه بچه قند بماليد. اين کار نه تنها براي فرزند شما دردناک است بلکه ممکن است سبب التهاب و عفونت لثه شود. کشيدن هر چيز ديگر مانند گوشت کباب‌شده يا… نيز توصيه نمي‌شود. اما براي آرام کردن درد دندان راه‌حل‌هايي وجود دارد. مي‌توانيد از اسباب‌بازي‌هاي دنداني کمک بگيرد. انواعي که در يخچال قرار مي‌گيرند بهترين هستند چون سرما خود نوعي ضدالتهاب طبيعي است. مي‌توانيد از داروخانه ژل‌هاي تسکين‌دهنده درد دندان‌ هم بخريد و با کمک مسواک‌هاي انگشتي به لثه کودک‌تان بماليد اما در ‌‌نهايت اگر ناراحتي او تسکين پيدا نکرد با پزشک مشورت کنيد تا براي او دارو تجويز کند.
    دندان‌ درآوردن با ناراحتي همراه است!
    گرچه در برخي از نوزادان دندان درآوردن با ناراحتي چنداني همراه نيست اما در اکثر نوزادان اين موضوع با بي‌قراري همراه مي‌شود. درد، تب، کاهش اشتها و افزايش نق‌زدن‌ها، سرخ‌شدن گونه‌ها، اسهال و… از جمله نشانه‌هاي دندان درآوردن در نوزادان است. حتي در برخي کودکان هر بار که دنداني در حال درآمدن است، التهاب گوش نيز طبيعي است. دليل اين مسائل هنوز کاملا روشن نشده اما به نظر مي‌رسد اصلاح سيستم ايمني در اين ميان دخيل باشد.
    توجه: اگر تب و درد بيش از ۲۴ ساعت طول کشيد با يک پزشک مشورت کنيد تا مطمئن شويد فرزند شما مشکل ديگري ندارد.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.
  • مامان رز
    مامان رز
    سه شنبه 30 مهر 1392 - 22:00
    ممنونم خیلی خوب بود
    سایت من نبض زندگی ما رز بانو




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی