Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    شنبه 11 آبان 1392 - 16:33

    چشماني کوچک، ناظر بر اعمال شما (793 بازدید)


    استعداد تقليد در کودکان خيلي زياد است. آن ها همانند مهارت هاي شناختي استعداد تقليد کردنشان نيز پيشرفت مي کند . کودکان در اين سن درست مانند رايانه هر چيزي را که ياد بگيرند بر زبان مي آورند و يا انجام مي دهند.

    کودکان آينه‏ وار رفتارهاي والدين و بزرگترها را تقليد مي‏ کنند


    چشمان کوچکي هستند که شب و روز شمارا نگاه مي کنند.


    گوشهاي کوچکي هستند که هرچه مي گوييد،زود مي شنوند.


    دستان کوچکي هستند که مشتاقند هر آنچه اجام مي دهيد،انجام دهند.


    و کودک در روياي روزي است که مثل شما شود.


    شما الگوي دوست کوچک ما هستيد و از همه ي دانايان،دانا تريد.


    در ذهن کوچکش، اصلا به شما مظنون نيست، هر آنچه را بگوييد و انجام دهيد،باور مي کند،او مثل شما حرف مي زند و کار مي کند و وقتي بزرگ شد،درست مثل شما خواهد بود.


    دوست کوچک ساده لوحي ست که فکر مي کند هميشه حق با شماست.


    با چشماني هميشه باز،شبانه روز نظاره گر شماست. و شما هرروز با کارهاي خود براي او سرمشقي به جا مي گذاريد،


    براي پسر کوچکي که منتظر است در آينده همانند شما شود.


    نتيجه:


    مواظب رفتارشان باشيد


    استعداد تقليد در کودکان خيلي زياد است . آن ها همانند مهارت هاي شناختي استعداد تقليد کردنشان نيز پيشرفت مي کند . کودکان در اين سن درست مانند رايانه هر چيزي را که ياد بگيرند بر زبان مي آورند و يا انجام مي دهند.


    حافظه بيشتر کودکان خالص و پاک است. آن ها در سن 14 ماهگي قادر هستند که کلمات و اعمالي را که هفته ها و يا ماه ها بيش ديده و شنيده اند را انجام دهند . هنگامي که فرزندتان در سن تقليد کردن و کپي برداري از رفتار شما است.


    سعي کنيد بهترين الگوي رفتاري براي او باشيد. يک روز در ماشين متوجه شدم که فراموش کردم چيزي را بياورم و زير لب غرغر کردم . درست يک لحظه بعد صدايي از عقب ماشين شنيدم که دقيقاً کلمات مرا بر زبان آورد... با همان لحنو صوتي که من گفته بودم . وقتي کودکان شروع به حرف زدن مي کنند . در حقيقت آن صداها،‌ کلمات و واژه هايي را که قبلاً چندين بار شنيده اند ،‌ مي گويند .


    اگر مي خواهيد فرزندتان مودب باشد و هميشه بگويد لطفاً ‌و "متشکرم." بايد مواظب رفتارتان باشيد و از اين کلمات به طور مستمر در مکالمات روزمره خود استفاده کنيد.


    مطمئن باشيد فرزندتان شاهد کليه اعمال شما در موقع مهرباني ،‌ عصبانيت و ناراحتي مي باشدو وقتي که او رفتار خوبي از خود نشان داد . حتماً از او تعريف کنيد و او را به تکرار آن تشويق کنيد.

    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی