Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    یکشنبه 10 آذر 1392 - 20:55

    دکوراسيون زرد کودکان را سرحال مي آورد (1797 بازدید)


    اگر به تازگي صاحب فرزند شده‌ايد و تصميم داريد اتاقي را در خانه‌تان به او اختصاص دهيد،توصيه مي‌کنيم پيش از تزئين اتاق نوزادتان به توصيه‌هاي ما توجه کنيد. لحاظ کردن اين نکات در اتاق نوزادتان موجب مي‌شود علاوه بر حفظ سلامت جسمي و روحي نوزادتان امکان رشد و نمو او در محيطي ايمن فراهم آيد.


    زرد را فراموش نکنيد


    بهترين رنگ براي ديوار اتاق نوزاد، رنگ زرد ليمويي است. اين رنگ از آن جهت که به رنگ آفتاب نزديک است موجب مي‌شود تا ميزان روشنايي نور در اتاق کودک افزايش يابد. ضمن آن‌که اين رنگ به جهت خواص ويژه‌اي که دارد علاوه بر ايجاد حس گرما در اتاق موجب افزايش نشاط و شادي در نوزاد نيز مي‌شود به همين دليل بسياري از کارشناسان استفاده از رنگ زردليمويي را در اتاق خواب نوزاد يا استفاده از اين رنگ را به‌عنوان لباس کودک به والدين آن‌ها توصيه مي‌کنند.


    کودک شما به آفتاب نياز دارد


    يکي از مهم‌ترين نکات براي انتخاب اتاق نوزاد در خانه، نورپردازي مناسب آن است. به اين معنا که اتاق نوزاد بايد نوري متناسب با شرايط جسمي نوزاد داشته باشد؛ نوري که متناسب با توانايي ديد او باشد و موجب آزار چشمانش نوزاد نشود. از طرفي نوزاد نيازمند دريافت انرژي و ويتامين از طريق تابش نور خورشيد است. بنابراين علاوه بر نوري که توسط لامپ يا آباژور در اتاق ايجاد مي‌شود، وجود يک پنجره آفتاب‌گير در اتاق نوزاد ضروري است. وجود اين پنجره علاوه بر تامين نور مورد نياز اتاق مي‌تواند در وقت لزوم راهي مناسب براي تجديد ميزان اکسيژن و هواي سالم در اتاق نوزاد باشد. مراقب باشيد که هرگز تخت نوزادتان را نزديک به پنجره قرار ندهيد زيرا نزديک بودن او به پنجره ممکن است موجب آفتاب‌سوختگي او در فصل‌هاي گرم يا نفوذ سرما از پنجره و سرماخوردگي نوزاد شود.


    اهميت جايگاه مادر در اتاق نوزاد


    ايجاد فضايي مناسب براي مادر در اتاق نوزاد از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يک اتاق کودک محسوب مي‌شود. بهتر است در هر اتاق نوزادي يک کاناپه راحت و نرم براي استراحت و استقرار مادر درنظر گرفته شود که امکان مراقبت از نوزاد را در فضايي مناسب براي مادر فراهم کند. اين فضا مي‌تواند مناسب‌ترين مکان براي شير دادن مادر به نوزاد، در آغوش کشيدن و نوازش نوزاد باشد. کارشناسان توصيه مي‌کنند به جاي استفاده از صندلي براي مادر حتما از يک کاناپه مناسب با رنگ روشن استفاده شود.


    چگونه امنيت اتاق کودک‌مان را بالا ببريم


    اتاق نوزاد معمولا همان اتاقي است که شکل و ظاهر آن تا 3 تا 4 سالگي کودک حفظ مي‌شود و والدين تغييرات اساسي و چنداني در آن ايجاد نمي‌کنند. به همين دليل پدرومادرها بايد مراقب باشند که از همان لحظه نخست به فکر فراهم کردن فضايي ايمن و بي‌خطر براي فرزندشان باشند. برخي از مهم‌ترين نکات براي ايجاد فضاي مطمئن و امن براي نوزاد و کودک‌ را با هم مرور مي‌کنيم؛


    پنجره اتاق کودک را با نرده يا حصار مناسب محکم کنيد تا امکان سقوط کودک وجود نداشته باشد.


    تمامي پريزهاي برق در اتاق کودک را با درپوش بپوشانيد يا برق آن را قطع کنيد.


    درصورتي که در اتاق کودک از وسايل گرمايشي مثل بخاري و رادياتور استفاده مي‌کنيد، حفاظي متناسب با وسيله گرمايشي براي آن درنظر بگيريد تا امکان آسيب ديدن کودک توسط آن به صفر برسد.


    از قرار دادن اشياي سنگين يا اسباب‌بازي‌هاي سنگين روي ميز يا قفسه اسباب‌بازي‌هاي کودک خودداري کنيد تا افتادن آن‌ها موجب آسيب رسيدن به فرزندتان نشود.


    پايين پرده اتاق کودک‌تان را بالا‌تر از قد او درنظر بگيريد تا از آن آويزان نشود و احتمال سقوط چوب‌پرده و آسيب جدي از بين برود.


    براي تعويض پوشک چه ميزي مناسب است؟


    حتما براي تعويض پوشک نوزادتان از ميز مخصوص استفاده کنيد. بهترين ميز براي تعويض پوشک نوزاد ميزي است که کاملا ثابت و بدون تحرک باشد. اين ميز بايد متناسب با قد والدين تنظيم شده باشد تا امکان تعويض پوشک را در شرايط مناسب براي پدر يا مادر فراهم کند. بهتر است اين ميز حفاظ‌هاي متناسب براي محافظت از کودک و پيشگيري از سقوط او داشته باشد. علاوه بر اين داشتن پد نرم و نخي براي محافظت از بدن نوزاد و ‌تماس نداشتن با سطح ميز و داشتن يک بالش نازک براي زير سرنوزاد لازم است. اين ميز که تنها براي تعويض پوشک نوزاد تعيين شده امتيازهاي متعددي دارد و يکي از مهم‌ترين آن‌ها پيشگيري از غلت زدن کودک روي فرش، ابتلاي کودک به حساسيت‌هاي پوستي، افتادن کودک ديگر روي نوزاد و سقوط جسم از دست والدين روي کودک است.

    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی