Loading...

  • دلبند
    دلبند
    شنبه 20 دی 1393 - 00:52

    از تولد تا یک سالگی (2446 بازدید)


    نوزادان رشد می کنند و در طی اولین سال های زندگیشان تغییر می کنند آنها شروع می کنند به :
    1. کنترل کردن بعضی از اندام های بدنشان، یاد می گیرند سرشان را بالا نگه دارند، بچرخند، بشینند، چهار دست و پا بروند، بایستند و راه بروند.
    2.از موجودیت خودشان به عنوان یک فرد جدا از دیگران آگاه شوند. آنها یاد می گیرند به دست هایشان نگاه کنند و با نوک انگشت پاهایشان و با انگشتان دست و پاهایشان بازی کنند. یاد می گیرند که وقتی والدینشان آن ها را ترک می کنند گریه کنند و اسم خودشان را تشخیص دهند.
    3.بازی کنند.اولین بازی که می کنند بازی با دستانشان است.بعدا علاقه به بازی با اسباب بازی از خودشان نشان می دهند و دوست دارند اشیا را در داخل جایی بگذارند و دوباره از داخل آن را بیرون بریزند و دوست دارند یک اسباب بازی بزرگ یا عروسک بزرگ را به دنبال خود روی زمین بکشند و به اطراف راه بروند.
    4.با دیگران رابطه برقرار می کنند در ابتدا در مقابل بزرگترها بیشتر عکس العمل نشان می دهند تا نوزادان دیگر، ولی بعدا کم کم توجهشان به نوزادان دیگر معطوف می شود.اما آنها بیشتر به نوزادان دیگر به عنوان یک شی نگاه می کنند تا یک آدم.سپس با ایجاد صدا در مقابل نوزادان دیگر عکس العمل نشان می دهند و به صدای آنها توجه می کنند.
    5.رابطه برقرار می کنند و مهارت های زبانیشان را توسعه می دهند. نوزادان اول گریه می کنند و بعد صداهای دیگری در می آورند. کم کم می گویند ماما و بابا سپس تعداد زیادی از صداها را بیان می کد و نام افراد آشنا و بعضی از اشیا را می گویند و کم کم از شنیدن صداهای آرام و ریتمیک لذت می برند.
    [size= 16px]
    [/size]
    [size= 16px]منبع : http://delband.com[/size]
    [size= 16px]
    [/size]
    سایت من فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه دلبند
  • دلبند
    دلبند
    شنبه 20 دی 1393 - 00:53
    سایت من فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه دلبند
  • sepid
    sepid
    پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 08:38
    سلام به همه مامان خوب. می خواستم بهتون سایت نی نی عسل رو معرفی کنم که راهنمای خوبی واسه مادران از بارداری تا داشتن فرزند توانمند هستش
    www.niniasal.com
  • جابیلو
    جابیلو
    چهارشنبه 30 دی 1394 - 23:27
    مامانهای عزیز هر چی که واسه دوران بارداری و نوزادی و بالیدن فرزندتون از دکتر و سونو بگیر تا سیسمونی و آتلیه و .... میتونی براش کلی مورد خوب تو جابیلو پیدا کنی.
    جابیلو یه دایرکتوری مشاغل بروز و سرویس ثبت آگهی رایگان لینک دار در اینترنت هست
    http://jobilo.ir/
    تلگرام جابیلو: https://telegram.me/JobiloDirectory
  • mitra
    mitra
    یکشنبه 4 بهمن 1394 - 20:57
    کانال جدید بارداری و جنسی
    عضویت
  • saramemar
    saramemar
    یکشنبه 28 مهر 1398 - 20:31
    یه چیز دیگه که تو این سن خیلی مهمه . تب و تشنج هستش که باید خیلی حواسمون باشه تب بچه بالانره و تشنج نکنه من تجربه خوبی تو این زمینه ندارم و اگه دکتر فرجی نبود از ترس سکته کرده بودم . باید زود پیش متخصص ببریم که کار به جای باریک نرسه .




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی